De 6 elementen waarom de homepage niet converteert – Erno Hannink

Door Erno Hannink | Podcast

sep 07

homepagina verbeteren

De homepagina is een belangrijke pagina op je website. Je wil je bezoekers verleiden om bijvoorbeeld hun mailadres achter te laten. Ik bespreek 6 elementen die ik ook gebruik in mijn Case Studies om te bekijken of een homepage goed converteert.
• huiswerk – wat beweegt je doelklant en hoe spreek je deze aan?
• kort en bondig – inzicht en duidelijkheid over wat je kunt betekenen
• actieve woorden in de actie-buttons
• maak je beweringen specifiek, meetbaar en zorg dat het waar is
• testimonials met lachende gezichten
• zorg voor één actie op je pagina

 

Veel plezier met de aflevering!

Episode 128

Show Notes

Je hier met mij verbinden:

Genoemde links: https://blog.kissmetrics.com/cre/

Transcriptie van deze aflevering:

1. Huiswerk – onderzoek naar de klanten

Wat beweegt je klant.

Waarvan ligt ze wakker

Wat wil ze bereiken.

Gebruik deze elementen in je homepage. Direct zichtbaar

2. Bondig en duidelijk

Een pagina hoeft niet kort te zijn.

Het is niet dat mensen niet lezen.

Maar je moet wel bondig zijn, niet meer zeggen dan nodig is.

De dingen herhalen die echt moeten doordringen.

Een pagina met weinig tekst wordt niet goed gevonden en niet gelezen.

Een pagina met veel tekst die niet duidelijk is wordt ook niet gelezen.

De home pagina in het bijzonder die bondig is geeft de bezoeker direct inzicht en duidelijkheid.

3. Actieve woorden op knoppen

Ik zie nog veel te veel in mijn Online Resultaat Case Studies  – links en knoppen met Lees verder. Klik hier.

Geen duidelijkheid wat er dan gebeurt of waar ik naar toe ga.

Maak de oproep op de knoppen actief. Wees duidelijk wat het resultaat is.

4. Specifiek boven overdrijven

De beste van Nederland zegt niet zo veel. Hoe kan ik dat controleren. Met wie heb je vergeleken. Het klinkt als overdrijven.

Bestel voor 23.00u en morgen in huis. Is specifiek. Resultaat dat ik zelf kan meten. Het geeft direct duidelijkheid.

5. Testimonials met lachende of blije gezichten

Artikel over avatars linken.

Een lach op het gezicht geeft bijna vanzelf een lach op het gezicht voor de gesprekspartner.

We vinden de persoon die lacht vriendelijker en aardiger.

Dit werkt niet alleen bij fysieke ontmoetingen, maar ook online.

Een foto van iemand die lacht bij een testimonial zorgt sneller voor de verbinding.

Ik voel me verbonden met de persoon van de testimonial.

6. Eén pagina, één doel

Om er voor te zorgen dat een bezoeker aan je home pagina geen actie onderneemt kun je ze het beste overladen met allerlei acties. De paradox van de keuze zorgt er voor dat ik minder snel een keuze maak omdat ik het niet overzie.

Bij een verkooppagina wil je zo veel mogelijk een doel benadrukken, de koop. Bij de homepage wil je hetzelfde alleen gaat het dan vaak niet om een koop. Het doel is de eerste stap naar meer kennis.

Ze schrijven zich in op jouw lijst. Lasting list

 

Bron: https://blog.kissmetrics.com/homepages-rarely-convert/

 

 

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer ondernemers deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Follow

About the Author

Erno is de Social funnel Specialist. Zijn missie, de slechte online resultaten van goede bedrijven de wereld uit helpen. Cursussen, Advies en Coaching voor ondernemers en organisaties. Winstoptimalisatie van jouw online marketing en verkoop dat is waar je Erno voor inschakelt. Erno is auteur van 7 boeken, 1000+ artikelen en host van de podcast de Erno Hannink Show en wekelijkse case study videos. Lees meer over Erno

Leave a Comment:

Leave a Comment: