13 elementen die de beste websites niet hebben – Erno Hannink

elementen homepagina

Goede elementen op de website helpen voor meer resultaat, zoals duidelijke en bondige teksten, goede knoppen met actie gerichte teksten. Naast de aandacht voor de dingen die wel werken is het ook goed om de dingen die niet werken te vermijden. Anders is het jammer voor alle energie die je in de juiste dingen hebt gestopt.


Veel plezier met de aflevering!

Episode 132

Show Notes

Je hier met mij verbinden:

Transcriptie 

  •  Lange laadtijd (meer dan 2 seconden). De beste websites hebben geen laadtijd van meer dan 2 seconden, wat erg kort lijkt. 2 seconden wordt door Google als een normale laadtijd gezien. Bij meer dan 2 seconden duurt het te lang om te laden op je mobiel en mensen vertrekken. Je scoort minder in je zoekmachine en bij je bezoekers. Zorg dat je een kort laadtijd hebt.
  • Alleen gemaakt voor de desktop. Dit komt tegenwoordig niet zoveel meer voor maar sommige oudere websites zijn niet geschikt voor mobiel. Een groot deel van je bezoekers gebruikt zijn mobiel om je website te bezoeken. Ze komen hier vaak via social media. Zorg dat je website compatibel is voor mobiel
  • Pagina’s met meer dan 2 oproep tot acties. Een pagina waarop je iets verkoopt, zoals de homepage, kan best meer dan 2 knoppen hebben, als die maar op dezelfde pagina uitkomen. De beste websites willen de bezoeker de beste stap laten nemen. Dit doe je door het simpel te houden
  • Een menu met 3 lagen en 20 opties. Je ziet ze nog steeds, je komt niet uit op de actie waarna je op zoek bent. Zorg dat het menu opgeruimd is en dat de bezoekers snel kunnen navigeren, zeker op mobiel
  • Een slider. Ik heb het er in mijn Case Studies vaak over, een slider is mooi maar zorgt vooral voor afleiding. De bezoeker zetten niet de goede stap en de kans is groot dat ze verdwijnen van je website.
  • Weinig tekst. Het is niet de oplossing, tekst die bondig en concreet is, dat is de oplossing. Er zijn verschillende personen die op je website landen dus je wilt eigenlijk al die vragen kunnen beantwoorden. 
  • Verouderde content. Content die ervoor zorgt dat je twijfelt of een bedrijf nog functioneert. Evenementen met een verouderde datum. Het lijkt erop alsof je al een tijd niet hebt gewerkt aan de pagina. Erg onprofessioneel 
  • Een blog dat stil staat. Een blog met artikelen die erg oud zijn doet voorkomen alsof de blog stil staat. Je twijfelt dan aan de correctheid van de rest van de informatie. Dat is zonde. Zorg ervoor dat de blog actueel is. Schrijf artikelen voor de lange termijn zonder erg actuele dingen. 
  • Een UX/interface die je niet gelijk begrijpt. Een mooie website waarop je niet weet wat je moet doen, werkt niet goed. Hou een website simpel met duidelijke menu’s en stappen. Hou de interface herkenbaar en begrijpelijk. Je valt vast op, maar mensen vertrekken zonder resultaat.
  • Formulieren met 20 velden en een reset knop. Een formulier moet een beperkt en enkel noodzakelijk aantal velden hebben zodat je snel verder kunt met de volgende stap. Zorg voor een duidelijke foutmelding waarmee een bezoeker makkelijk kan corrigeren. 
  • Faxnummer. Goed werkende websites hebben geen faxnummer, dit is verouderd. Gebruik bijvoorbeeld What’s Help of een andere vorm van directe communicatie voor dringende vragen. Zo kunnen ze ook hun mobiel gebruiken.
  • Enkele keren per jaar een nieuwsbrief versturen. Veel goede websites hebben een opt-in voor e-mails en ze sturen regelmatig informatieve mails en niet een paar keer per jaar een nieuwsbrief. Stuur geen nieuwtjes over je bedrijf. Je wordt vergeten. 
  • Stockfoto’s en afbeeldingen zonder toestemming. Goede websites hebben hun eigen foto’s die hun stijl weergeven en een duidelijk beeld geven over hun manier van werken. Gebruik bijvoorbeeld foto’s van klanten of je evenementen.
  • Ontbreekt aan persoonlijkheid – bonus. Een website die lijkt op iedere website met een nietszeggend logo, waar je persoonlijkheid en de cultuur van het bedrijf ontbreekt, helpt niet om klanten te trekken. Zorg ervoor dat je jezelf laat doorstralen in de website en dat de klant contact met je wilt maken.

 

 

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer ondernemers deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou.

 

Bewaren

Ontvang deze E-mail succes mindmap en checklists

e-mail lijst checklist

Lees ook het artikel Meer klanten met de tool die weinig mensen goed gebruiken.

"Disclosure of Material Connection: Some of the links in the post above are "affiliate links." This means if you click on the link and purchase the item, I will receive an affiliate commission. Regardless, I only recommend products or services I use personally and believe will add value to my readers. I am disclosing this in accordance with the Federal Trade Commission`s 16 CFR, Part 255: "Guides Concerning the Use of Endorsements and Testimonials in Advertising."

Geef jouw mening

*