Slechte online resultaten van goede bedrijven de wereld uit helpen – Erno Hannink

Vandaag weer een podcast aflevering waarin ik zelf wat vertel.

 

Mijn missie: Slechte online resultaten van goede bedrijven de wereld uit helpen

 

De presentatie:
www.slideshare.net/ernohannink/meer-resultaat-met-online-identiteit-verander-je-online-acties-in-een-funnel-die-werkt
 

Het verhaal is  opgedeeld in 6 onderdelen:

  1. Het mooie aan jouw bedrijf
  2. Geen aanvragen online
  3. Online en offline werken samen
  4. Aanvragen terwijl je slaapt
  5. Samenvatting
  6. Begin hier

 

  1. Het mooie aan jouw bedrijf

Jij wil de missie van jouw bedrijf met meer klanten delen

De identiteit van je bedrijf is duidelijk

Je weet dus wat je te doen hebt

De aanvragen komen nu vooral via-via

Je bent klaar om door te groeien en wilt online daar bij inzitten.

 

  1. Geen aanvragen online

Maar, het gaat je niet snel genoeg

De marketing verhalen die je ziet lijken geweldig

Snel scoren met LinkedIn of Facebook

Snel scoren met zoekmachine optimalisatie (SEO)

Snel scoren met AdWords

Snel scoren met Facebook Advertenties

Snel scoren met webinars – online programma’s – video – Facebook Live…

Wat hebben jullie met je bedrijf zoal geprobeerd?

 

maar….

Jullie website heeft te weinig bezoekers

Voor de bezoeker van de website is ook niet duidelijk wat ze moet doen als ze op de site komen

Er worden geen contactgegevens verzameld van leads

Er wordt niet gereageerd door mensen op jullie Fb en LI berichten

Er komen geen aanvragen binnen via de website

Je hebt geen strategie voor online

Wat is je grootste uitdaging op dit moment?

 

Gevolg

Omzet uit online stijgt niet

Omzet doelen worden niet gehaald

Daardoor ben je onvoldoende in staat om jullie missie te realiseren

Je krijgt onvoldoende leads

De geplande groei lukt niet

Het kan zelfs zo ver komen dat je mensen moet ontslaan

Wat is het gevolg van het uitblijven van online resultaten voor jouw bedrijf?

 

  1. Online en offline werken samen

Online sluit aan op offline

Alle online onderdelen werken samen

Alle online onderdelen werken samen

De Social Funnel

Ritme en continuïteit

Opvolgen van reacties en aanvragen

Waardevolle informatie voor de doelklant

Hoe zie jij de oplossing voor je?

 

  1. Aanvragen terwijl je slaapt

Hoe het wel werkt:

Strategie waarbij alle online onderdelen samenwerken met offline

Je hebt de doelklant scherp in beeld en kent zijn problemen en weet welke woorden hij gebruikt.

Je zit op het juiste social media netwerk – focus

Facebook of LinkedIn levert verkeer op

De zoekmachine stuurt bezoekers naar jouw website

Bezoekers website laten contactgegevens achter

E-mails leveren aanvragen op: verkoopgesprekken

Verkoopgesprekken veranderen in klanten

 

Voorbeeld Digitale Slagkracht

1 LinkedIn update € 77.000 omzet

Funnel start – aparte website digitaleslagkracht.nl

Video serie (les geven)

Veel E-mails nodig om mensen betrokken te houden

Online workshop – nog een keer extra content 75%

Goed aanbod – verkopen in de online workshop 25%

Kosten zijn er ook – tijd en geld

Resultaat – 1 LinkedIn post in 5 dagen 4 workshops en 3 klanten.

Hoe kan een trechter werken voor jouw bedrijf?

 

  1. Samenvatting

Je hebt mooi bedrijf

Website te weinig bezoekers

Facebook geen reacties

LinkedIn nooit aanvragen

Te weinig leads uit online Teleurgesteld

Klanten via-via stijgt niet

Online samenwerken

Verkeer uit zoekmachine en via Facebook/LinkedIn

E-mails / post naar leads

Aanvragen voor gesprekken

Missie realiseren

 

  1. Begin hier

Analyse van wat er nu staat – waar zoekt jouw doelklant op, wat werkt en wat kan beter.

Identiteit online duidelijk maken

Strategie opzetten

Ontwerp funnel voor jouw online activiteiten

Plan van aanpak voor een jaar

 

Wil je het boekje Social Funnels ontvangen via de post wanneer het klaar is?

Reageer dan hieronder.

Show Notes

Episode 147

Verbind hier met mij:

 

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer ondernemers deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou.

 

Ontvang deze E-mail succes mindmap en checklists

e-mail lijst checklist

Lees ook het artikel Meer klanten met de tool die weinig mensen goed gebruiken.

"Disclosure of Material Connection: Some of the links in the post above are "affiliate links." This means if you click on the link and purchase the item, I will receive an affiliate commission. Regardless, I only recommend products or services I use personally and believe will add value to my readers. I am disclosing this in accordance with the Federal Trade Commission`s 16 CFR, Part 255: "Guides Concerning the Use of Endorsements and Testimonials in Advertising."

Geef jouw mening

*