De klant in het hart van het bedrijf – Maaike Vrenken

193 Maaike Vrenken

Vandaag post ik het gesprek met Maaike Vrenken.

Maaike Vrenken is zelfstandig organisatie-veranderdeskundige met inmiddels ruim 20 jaar ervaring in het bedrijfsleven. Haar specialisme is het organiseren en transformeren van customer service in de breedste zin des woords. Zij heeft een achtergrond als organisatieadviseur en als manager Customer Service bij Wehkamp.

In 2016 startte zij haar eigen zaak: SPRAKELOOS advies. Als adviseur, sparring partner, kritische spiegel en spreker helpt zij organisaties om beter voor hun klanten te zorgen. Maaike werkt altijd met de klant in het hart en helpt mensen en organisaties om die houding te adopteren.

Haar boek kreeg ik als tip van mijn fysiotherapeut. Nadat hij er op een vrijdag enthousiast over had verteld kocht ik het boek direct. Na het weekend had ik het grootste deel al gelezen. Het sloot precies aan op hoe ik nu werk.

We hebben het in dit gesprek over hij Maaike bij Wehkamp steeds meer de klant centraal kon stellen. Over waarom ze regelmatig reacties van klanten naleest en opnames van de helpdesk terugluistert. De klant doet haar iets.

Ze vertelt hoe ze andere bedrijven helpt om de klant weer in de kern te krijgen en waarom ze ondernemer is geworden. Uiteraard hebben we het over haar boek.

Het was een mooi gesprek in Zwolle.

Veel plezier met de inzichten van Maaike.

Boek

Facebook

Website

Door Erno Hannink

Erno is de businesscoach die ondernemers helpt om de lange termijn doelen sneller te realiseren. Ondernemers die het beter willen doen voor de planeet, maatschappij en zichzelf. Met zijn ondersteuning en tips helpt hij je dagelijkse doelen te kiezen zodat je de lange termijn doelen eindelijk gaat realiseren. Test zijn coaching een week lang gratis uit met deze code ERNOHANNINKWEEK op dit platform -> ga naar coach.me. Sluit je aan bij de community van ondernemers die iets bijzonders doen.