De medewerkers op één tijdens een crisis – Tom van der Lubbe

Door Erno Hannink | Podcast

mrt 24
De-medewerkers-op-een_tijdens-een-crisis

Dit is een extra aflevering waarin ik praat met Tom van der Lubbe van Viisi. Naar aanleiding van de COVID-19 situatie zie ik bedrijven heel verschillend reageren. Zo worden betalingen uitgesteld, contracten niet verlengd, afscheid genomen van de flexibele schil alles om snel en hard aan de kostenkant in te grijpen en kijken wat de regelingen vanuit de overheid betekenen voor de toekomst. Aan de andere kant zie ik bedrijven die samen met de medewerkers kijken hoe ze gezamenlijk aan de slag kunnen.  Hoe ze hier samen sterker uitkomen.

Tom studeerde in Leiden, Parijs en Berlijn, is afgestudeerd als historicus, maar werd financial planner in Berlijn en leidde aansluitend organisaties op het gebied van financiële planning in Zwitserland en Nederland.

Tom’s focus bij Viisi is HR en “People-management”, daarnaast heeft hij een coördinerende rol. Hij is tevens verantwoordelijk voor de business development en het thema ‘maatschappelijk verantwoordelijkheid’ binnen Viisi. Op dit moment is hij volledig vrijgemaakt voor zijn rol in het crisisteam.

Veel plezier met de inzichten van Tom.

Laten we beginnen…

Hier vind je Tom

Boek: The Living Company van Arie de Geus

Artikel How Progressive Companies Survive and Thrive In Crises

De video van dit gesprek:

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.