Behoeftegericht verkopen – Jan-Willem Seip 2/3

Door Erno Hannink | Podcast

nov 14

In deze aflevering van de Erno Hannink Show een interview met Jan-Willem Seip over Behoeftegericht verkopen. Dit is de 2e aflevering uit een serie van 3, de vorige ging over Acquisitie.

Jan-Willem Seip (1968) is Oefenmeester in Klantcontact. Zijn motto is ‘Verkopen is mensenwerk’. Hij verzorgt workshops, trainingen, presentaties en lezingen op het gebied van commercie en communicatie. Jan-Willem is auteur van elf boeken en meer dan tweehonderd artikelen. Hij is als examinator verbonden aan NIMA voor het Nima Sales A-examen.

jan willem seip verkopen

Episode 75: Behoeftegericht verkopen

Show notes

Je kunt met Jan-Willem verbinden op:

Website www.vendicum.nl en salesvlog.nl

Opvallende uitspraken in dit interview:

  • Behoefte gericht verkopen is het tegenovergestelde van product gericht verkopen.
  • De verkoop is pas succesvol als de klant volledig tevreden is.
  • Je probeert de behoefte van de ander boven water te krijgen.
  • Je begint met contact te maken, er moet een chemie ontstaan.
  • Dit gaat naadloos over in de aanleiding van het probleem. Hierin stel je veel vragen over de randvoorwaarden.
  • Ga dan naar de door jou aangedragen oplossingen.
  • Kom tot slot samen tot de oplossing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou.

Bewaren

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed