Behoeftegericht verkopen – Jan-Willem Seip 2/3

Door Erno Hannink | Podcast

nov 14

In deze aflevering van de Erno Hannink Show een interview met Jan-Willem Seip over Behoeftegericht verkopen. Dit is de 2e aflevering uit een serie van 3, de vorige ging over Acquisitie.

Jan-Willem Seip (1968) is Oefenmeester in Klantcontact. Zijn motto is ‘Verkopen is mensenwerk’. Hij verzorgt workshops, trainingen, presentaties en lezingen op het gebied van commercie en communicatie. Jan-Willem is auteur van elf boeken en meer dan tweehonderd artikelen. Hij is als examinator verbonden aan NIMA voor het Nima Sales A-examen.

jan willem seip verkopen

Episode 75: Behoeftegericht verkopen

Show notes

Je kunt met Jan-Willem verbinden op:

Website www.vendicum.nl en salesvlog.nl

Opvallende uitspraken in dit interview:

  • Behoefte gericht verkopen is het tegenovergestelde van product gericht verkopen.
  • De verkoop is pas succesvol als de klant volledig tevreden is.
  • Je probeert de behoefte van de ander boven water te krijgen.
  • Je begint met contact te maken, er moet een chemie ontstaan.
  • Dit gaat naadloos over in de aanleiding van het probleem. Hierin stel je veel vragen over de randvoorwaarden.
  • Ga dan naar de door jou aangedragen oplossingen.
  • Kom tot slot samen tot de oplossing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou.

Bewaren

Follow

About the Author

Erno is de Business Coach voor ondernemers met 5-25 medewerkers. Ik help ondernemers bij zelfzuchtige beslissingen voor meer vrijheid zodat ze door het groeiplafond breken zonder harder te werken. Mijn unieke eigenschap is vragen stellen vanuit oprechte nieuwsgierigheid en de essentie van de lessen te benoemen. Erno is auteur van 8 boeken, 1000+ artikelen en host van de podcast de Erno Hannink Show. Lees meer over Erno

Comments are closed