Social Media begint met een sociaal bedrijf

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

dec 26

Michael Stelzner van SocialMedia Examiner in gesprek met David Armano over social media en social business. David is Vice President van Edelman Digital en schrijft op zijn blog Logic + Emotion (@armano)

David Armano from Michael A. Stelzner on Vimeo.

Veel bedrijven beginnen op basis van een succesverhaal van een ander met social media. Ze vergeten dat ze eerst een sociaal bedrijf moeten zijn. Het heeft een relatie met open zijn, training, mogelijk een cultuur verandering.

Als je begint met social media dan begin je met social business planning. Dit begint met een social media beleid, training, dan begin je met kleine projecten om te laten zien dat ze mogelijk zijn.

David legt uit dat de ROI van social media voor bedrijven een excuus is om niet te beginnen. Hij legt uit dat je veel meer kunt meten om te laten zien dat het wel belangrijk is.

Hoe weet je dat je succes hebt als bedrijf? Wat moet je wel meten?

Dit is de presentatie die wordt aangehaald in het interview:

De 4 C’s van Community – Content, Context, Connectivity en Continuity:

Earned Media, Paid Media en Owned Media:

Begin met luisteren, dan assess, engage, measure en improve:

Bedrijf en Merk afstemming:

Bron The Best Ways to Make Your Brand Social op SocialMedia Examiner

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed