Social Media begint met een sociaal bedrijf

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

dec 26

Michael Stelzner van SocialMedia Examiner in gesprek met David Armano over social media en social business. David is Vice President van Edelman Digital en schrijft op zijn blog Logic + Emotion (@armano)

David Armano from Michael A. Stelzner on Vimeo.

Veel bedrijven beginnen op basis van een succesverhaal van een ander met social media. Ze vergeten dat ze eerst een sociaal bedrijf moeten zijn. Het heeft een relatie met open zijn, training, mogelijk een cultuur verandering.

Als je begint met social media dan begin je met social business planning. Dit begint met een social media beleid, training, dan begin je met kleine projecten om te laten zien dat ze mogelijk zijn.

David legt uit dat de ROI van social media voor bedrijven een excuus is om niet te beginnen. Hij legt uit dat je veel meer kunt meten om te laten zien dat het wel belangrijk is.

Hoe weet je dat je succes hebt als bedrijf? Wat moet je wel meten?

Dit is de presentatie die wordt aangehaald in het interview:

De 4 C’s van Community – Content, Context, Connectivity en Continuity:

Earned Media, Paid Media en Owned Media:

Begin met luisteren, dan assess, engage, measure en improve:

Bedrijf en Merk afstemming:

Bron The Best Ways to Make Your Brand Social op SocialMedia Examiner

Follow

About the Author

Erno is de Business Coach voor ondernemers met 5-25 medewerkers. Ik help ondernemers bij zelfzuchtige beslissingen voor meer vrijheid zodat ze door het groeiplafond breken zonder harder te werken. Mijn unieke eigenschap is vragen stellen vanuit oprechte nieuwsgierigheid en de essentie van de lessen te benoemen. Erno is auteur van 8 boeken, 1000+ artikelen en host van de podcast de Erno Hannink Show. Lees meer over Erno

Comments are closed