Social Media Club Amsterdam bestaat 2 jaar – geslaagde verjaardag

Door Erno Hannink | Real Time Communicatie

dec 22

Januari 2009 kwam ik voor het eerst in aanraking met de Social Media Club bij de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. Daar ontmoette ik onder andere Chris Heuer en Kristie Wells de bedenkers en oprichters van deze organisatie.

Social Media ClubMei van dat zelfde jaar sprak ik mer Chris Heuer over de Social Media Club (SMC) en Nederland. Aan het einde van het gesprek wist ik het zeker. De SMC moest ook naar Nederland komen.

Als je dan nadenkt over waar de eerste SMC van Nederland moet komen was het logisch dat dit Amsterdam zou worden. Nog steeds wordt mij gevraagd waarom ik toch iedere maand vanuit Doetinchem naar Amsterdam kom. 🙂 Daarom dus.

Enorm blij was ik dan ook gisteren met een geslaagd 21e evenement georganiseerd door de eerste Nederlandse Social Media Club. We hebben onze tweede verjaardag gevierd in Pakhuis de Zwijger met bekende en nieuwe deelnemers.

Sprekers waren Arjan van Steeg (@arrieparrie) van First met “Visie op influentials” en Thomas Marzano (@thomasmarzano) met “Ik ben een Kloutzak!”

Inmiddels zijn er vijftien Social Media Clubs verspreid over heel Nederland. Nog eens twee Social Media Club’s zijn in oprichting.

Als oprichter van Social Media Club Amsterdam en initiatiefnemer Social Media Club Nederland, kijk ik met veel plezier terug op twee jaar Social Media Club Amsterdam en daarmee Social Media Club in Nederland.

In gesprek met Remco Janssen voor de start zei ik:

“Ik vind het megacool. Het is zo gaaf dat wij vanuit Amsterdam een inspiratiebron zijn geweest voor zoveel andere Social Media Clubs in Nederland. Als je HET vergelijkt met de ons omringende landen in Europa, dan zie je dat er in Frankrijk en Duitsland maar een paar Social Media Clubs. In Nederland zijn er maar liefst vijftien actieve clubs, dat is best veel.”

De organisatie van Social Media Club in de Verenigde Staten ziet ons als een belangrijke speler, dus we hebben Nederland op social mediagebied écht op de kaart gezet. Ik vind dat wij ons als club in Amsterdam onderscheiden door het aantal aanmeldingen beperkt te houden, waardoor wij de sociale gedachte van social media onderstrepen, interactie. Bezoekers worden uitgedaagd actief te luisteren en wij stimuleren discussie.

David Meerman Scott, spreker en succesauteur over social media, was de best gewaardeerde spreker van alle 21 Amsterdamse events.
Meerman Scott als felicitatie aan de organisatie op Facebook:

“Ik ben bij ongeveer 20 social media clubs in de hele wereld geweest en jullie zijn mijn absolute favoriet”

Het eerste event van #smcadam was 16 december 2009 bij Cisco met Anna-Maria Giannattasio van @Puur Amsterdam. Social Media Club Amsterdam wordt georganiseerd op de derde woensdag van iedere maand. De meetup telt ruim 650 leden. Wereldwijd telt de Social Media Club 320 chapters in 52 landen.

Best gewaardeerde bijeenkomsten door de deelnemers van SMC Amsterdam:

  • David Meerman Scott, best selling marketing author en veelgevraagd social media spreker
  • KLM Surprise, social media campagne van de luchtvaartmaatschappij
  • Joel Warady, social media spreker

Lijst Social Media Club’s in Nederland:
Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Breda, Alkmaar, Hilversum, Den Haag, Rotterdam, Tilburg, Veghel, Den Bosch, Leeuwarden, Nijmegen, Groningen, Sittard-Geleen. (Arnhem en Enschede in oprichting).

De social media release van Remco Janssen Het succesverhaal van twee jaar Social Media Club Amsterdam

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.