Social Media en lokale ondernemer Kampioensbakker Paul Berntsen

Via een andere Twitteraar uit Doetinchem ontdekte ik @kampioensbakker. Dit is de bakker uit Didam, Paul Berntsen, die onder andere meer met social media in contact komt met klanten. Vanochtend zag ik zijn actie #gratisoliebollen voor zijn volgers.

Bij zo’n actie ben ik altijd benieuwd naar het resultaat. Dus hop in de auto naar Didam, dat voor mij niet ver rijden is. Benieuwd of er al volgers waren of dat een rij stond liep ik naar binnen via de zijdeur. Gelijk kwam ik Paul Berntsen tegen. Na een korte kennismaking vertelde hij meer over de actie en over de bakkerij.

In de video vertelt Paul over de gesprekken op Twitter met een voetbalteam uit Didam en #wonderbrood. Nu de aandacht hierover toeneemt verwacht hij dat hij ook een nieuw brood gaat bakken met de naam Wonderbrood.

We spraken onder andere over Twitter, LinkedIn en Facebook en het @slijterijmeisje (Petra de Boevere) en wat de lokale ondernemer doet met social media. Nog veel te weinig volgens Paul.

Paul had een mooie uitspraak over de ontwikkelingen in de regio:

“De vernieuwing begint in de randstad, komt dan langzaam maar zeker deze kant op, tot aan Zevenaar. En dan duurt het nog 5 jaren voordat het hier is.” (Didam en omgeving)

De video hieronder en later nog een vervolg waarvoor ik Paul zal bellen over het resultaat van de actie.

Lees en luister naar het gesprek met Paul enkele dagen later over het resultaat van de actie

Door Erno Hannink

Erno is de businesscoach die ondernemers helpt om de lange termijn doelen sneller te realiseren. Ondernemers die het beter willen doen voor de planeet, maatschappij en zichzelf. Met zijn ondersteuning en tips helpt hij je dagelijkse doelen te kiezen zodat je de lange termijn doelen eindelijk gaat realiseren. Test zijn coaching een week lang gratis uit met deze code ERNOHANNINKWEEK op dit platform -> ga naar coach.me. Sluit je aan bij de community van ondernemers die iets bijzonders doen.