Social media uitbesteden voor ondernemers

Wil jij op een eenvoudige manier, meer aanvragen, leads en klanten via social media?
Dan moet je social media uitbesteden en automatiseren.

Er zijn 3 effectieve manieren die zorgen voor de juiste nieuwe potentiële klanten op jouw website.

  1. Via de zoekmachines
  2. Via sociale media
  3. Via advertenties

1. De zoekmachine

Gevonden worden in de zoekmachines realiseer je door de juiste inhoud te publiceren (content).
Het duurt langer voordat je resultaat ziet maar het is duurzaam. Wanneer het eenmaal staat blijft het leads opleveren.

Je publiceert content die informatief is en content die commercieel is.

  • Commerciële content is belangrijk voor de potentiële klanten die klaar zijn om te kopen.
  • De informatieve content is belangrijk voor de mensen die een interesse hebben of meer onderzoeken.

2. Sociale media

Zichtbaar worden in de sociale netwerk sites als Facebook en LinkedIn doe je door de juiste inhoud te publiceren.
EN door contacten aan te gaan. In gesprek gaan met je connecties op die sites.
Dit kan heel snel gaan.

3. Advertenties

Dit werkt direct. Door de juiste advertenties en pagina’s op je website waar klanten kopen, zie je direct resultaat. Adverteren naar de juiste doelgroep en je krijgt leads op je website.

Stop je met adverteren, dan stopt de stroom van potentiële klanten. Het werkt snel maar is niet duurzaam.

Mix van kanalen noodzakelijk

Een slimme mix van adverteren, content maken, verspreiden, en actief connecties benaderen geeft het meeste resultaat. Dat is dus waar je continue aan werkt voor meer potentiële klanten naar je website.

De juiste mix voor langdurig en tegelijk voor direct resultaat. Met betaalde en verdiende media (‘paid and earned media’). Aandacht waarvoor je betaald via advertenties. Aandacht die je verdient doordat de inhoud wordt gewaardeerd en verspreid door jouw potentiële klanten, connecties en fans.

Voor wie is Social Media uitbesteden

Voor ondernemers die verlangen naar meer resultaat uit online.

Meer resultaat betekent voor jou:

  • meer aanvragen
  • meer leads
  • meer klanten
  • meer presentaties

Je bent in staat om meer klanten, beter te helpen. Dat is jouw grote doel.

Situatie

Als ondernemer heb je een klein team om je heen verzameld. Je werkt bijvoorbeeld met een aantal freelancers of je hebt een aantal medewerkers.

Jouw bedrijf bestaat al een aantal jaren. Het draait goed. Je krijgt klanten vooral via via. Wanneer je eenmaal aan tafel zit bij de potentiële klant dan wordt meer dan 80% klant.

Jouw bedrijf levert vooral kennis. Workshops, trainingen, coaching en advies.

Uitdagingen

Niemand in je team heeft echt ervaring met social media om klanten te werven.

Je hebt al geruime tijd een omzet van 6 cijfers, maar je wilt verder. Meer klanten helpen met jouw oplossingen.

Probleem

Jouw ideeën moeten de wereld in. Je wil een legacy opbouwen, iets nalaten, en dat lukt maar niet.

Internet kan daar goed bij helpen maar daar heb je te weinig mee, te weinig tijd voor, geen goede strategie. Het komt maar niet van de grond.

Telkens weer strand het uitbouwen van jouw online zichtbaarheid in de uitvoering. Genoeg ideeën maar geen ruimte om ze te realiseren.

Je hebt geen tijd om zelf uit te zoeken wat je allemaal nodig hebt om online goed in te gebruiken zodat het de juiste klanten oplevert. Deze expertise zit ook niet in je team.

Effect van het probleem

Je hebt al heel lang de wens om heel zichtbaar te worden op jouw onderwerp.

Het werven van nieuwe klanten door via-via gaat niet snel genoeg. Je hebt te weinig controle over wanneer nieuwe klanten komen. De groei blijft ongeveer gelijk.

Met jouw oplossing kun je zo veel meer klanten helpen. Onze wereld beter maken.

Je weet dat online hier bij kan helpen. Je ziet de succesvolle voorbeelden om je heen.

Resultaat wanneer het probleem is opgelost

Stel je voor dat de klanten zich via Facebook, LinkedIn, e-mail of jouw website aanmelden voor jouw dienst, een presentatie, advies en klant worden.

Je bent eindelijk in staat om jouw verhaal bij de juiste mensen te krijgen. Zij komen op jou af om met je te werken.

Je geeft presentaties op belangrijk podiums. Jouw verhaal is te horen in podcasts. Je artikelen worden gelezen op invloedrijke sites. Veel mensen bezoeken je website. Een stroom van potentiële klanten die jij goed kunt helpen. Jij kiest met wie je zelf wilt werken.

Risico wanneer je het probleem niet oplost

Wat als je niet zichtbaar wordt op jouw onderwerp?

Dan wordt het tijd om die droom uit je hoofd te zetten. Wanneer je het nu niet gaat doen is de kans klein dat het ooit gaat lukken.

Veel te weinig klanten leren jouw oplossing kennen. Veel te weinig mensen ervaren jullie oplossing.

Wat krijg je

Advies en directe ondersteuning bij meer resultaat uit online.

  • We zetten samen de strategie op voor de beste publicaties en verspreiding met social media.
  • Wij maken een planning.
  • Wij nemen het publiceren en verspreiden volledig uit handen.

Social media marketing uitbesteden

Met het uitbesteden krijg je kennis en expertise.

Dit bespaart tijd omdat je:

  • veel minder hoeft uit te zoeken,
  • de experts hebben minder tijd nodig voor hetzelfde werk, en
  • je hoeft het werk niet zelf te doen.

De experts leveren ook nog eens een beter resultaat dan jij op dit moment kunt.

Terwijl dit werk voor jou wordt gedaan concentreer jij je op de belangrijkste werkzaamheden. Wat is het dat jij echt moet doen? Wat is jouw unieke expertise die alleen jij kunt doen?

Besteed jouw social media uit en concentreer je op de belangrijkste werkzaamheden waardoor je bedrijf sneller vooruit gaat.

Op maat

Het is altijd op maat. We stemmen de strategie en de uitvoering af op wat jouw bedrijf nodig heeft.

De prijs is wel duidelijk vooraf.

Strategie

Zichtbaar worden online.
Gevonden en gezien worden door jouw doelklant.
Acties met resultaat.

Uiteindelijk telt maar één ding en dat is de actie die nodig is van de klant voor de volgende stap.

Wat wil jij dat de doelklant doet? Wat is het dat jouw bedrijf nodig heeft?

Werkwijze

Wij starten met sociale media uitbesteden in 3 stappen:

  1. Intake
  2. Setup
  3. Verkeer

1. Intake

  1. De intake begint met een gesprek. (de eerste analyse)
  2. Daarna doen we onderzoek van wat er online is (o.a. statistieken, SEO)
  3. Dan doen we interviews met klanten (jouw beste klanten)

2. Setup

De setup bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Inrichten van online systemen
  • Automatiseren van e-mails
  • Optimaliseren van content (tekst, beeld en geluid)

3. Verkeer

Dan gaan we verkeer trekken naar jullie website

  • Content publiceren op de website
  • Content verspreiden via de sociale media
  • Advertenties publiceren (Facebook, LinkedIn, AdWords)

We gebruiken vaste modellen om er voor te zorgen dat je de juiste informatie geeft afhankelijk van de fase waarin de bezoeker zich vindt. Kijken ze wat rond, onderzoeken ze, zijn ze klaar om te kopen of zijn ze al klant. Deze 4 fases vragen om verschillende inhoud die ze te zien krijgen.

Social media uitbesteden kosten

Wat kost het om je social media uit te besteden. Ondanks dat het maatwerk is wat we doen hanteren we vast prijzen met duidelijke afspraken over het resultaat.

Social media uitbesteden prijs

 

 

 

Vraag gerust een eerste gesprek aan