Stop met verkopen en promoten van jezelf

Door Erno Hannink | Doelgroep blog

sep 15

“Ik vind het lastig om mezelf te promoten.”, zei ze. En later nog een keer, “Ik heb een hekel achter mensen aan te zitten om mijn dienst te verkopen.”

 

Ik herinnerde haar aan de missie; “Wat is het dat jij hebt te doen?”

Kijk er naar vanuit je missie en het wordt eenvoudig om mensen te helpen.

Stop met verkopen en promoten van jezelf.

Het is lastig om telkens aan mensen te trekken. Hoe vaak kan ik mensen een e-mail sturen met mijn aanbod? Hoe vaak kan ik de potentiële klant bellen om de offerte op te volgen?

Stop jezelf te verkopen en promoten

Een van de onderdelen uit het Handboek Hyperspecialisatie gaat over je levensdoel. Het is een van de lastige onderdelen uit het boek. Zo heb ik het in ieder geval zelf ervaren.

Wat heb jij te doen op deze wereld?

Wat is jouw missie op aarde?

Het bepalen van je levensdoel is een proces, ervaren, onderzoeken, opschrijven, opnieuw ervaren en aanscherpen.

Leef vanuit je missie. Maak je bedrijf ondergeschikt aan je levensmissie.

Jouw missie is om jouw doelklant te helpen. Zoveel mogelijk mensen helpen die op je doelklant lijken, mensen die hetzelfde probleem hebben.

Het is jouw taak om dit nu te doen.
Jouw bedrijf is een middel om dit te realiseren.

Je doet niet jezelf te kort. Je doet jouw doelklant te kort als je ze niet helpt het probleem te verbeteren of helemaal weg te nemen.

[Tweet “Je doet niet jezelf te kort. Je doet jouw doelklant te kort als jij ze niet helpt.”]

Nabellen van een aanbod is dus niet belangrijk voor jouw omzet, maar belangrijk voor jouw doelklant. Ze is waarschijnlijk jouw oplossing weer vergeten in de stroom van informatie die op haar afkomt en de onzekerheden. Ze heeft nog extra steun van jou nodig om zo snel mogelijk het probleem aan te pakken.

Je nieuwe product dat precies het probleem aanpakt van je doelklant moet je dus wel groots lanceren. Zoveel mogelijk mensen die lijken op jouw doelklant moeten van je nieuwe product horen.

Niet ‘zoveel mogelijk mensen’, maar die mensen die hetzelfde probleem hebben als jouw doelklant. #hyperspecialisatie

Zoals Ellen de Lange-Ros al zei in het webinar ‘Tijd maken’ – het gaat om goede marketing. De coach of therapeut die een missie heeft om zoveel mogelijk mensen met dat probleem te helpen. Dat mag je…., nee daar moet je promotie voor maken.

Stop met verkopen en promoten van jezelf

Het gaat niet over jou. Het gaat over jouw doelklant en haar probleem.

Daar ligt je focus.

Niet sjorren aan de potentiële klant.

Begin met, jouw doelklant helpen het probleem op te lossen.

[Tweet “Geen promotie en verkopen. Jouw doelklant helpen het probleem oplossen.”]

Manifesteren

Wanneer je er nu zo naar kijkt zie je dan ook dat jij je moet manifesteren op jouw onderwerp, op jouw missie?

Zie je dat jij zichtbaar moet worden voor je doelklant zodat ze jouw oplossing kunnen vinden?

Laat hieronder horen wat jouw missie is.

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed