Twitter, man versus vrouw

Door Erno Hannink | d. Narrow Networking

aug 02

Mannelijke ondernemers gebruiken Twitter voor competitie en dominantie. Vrouwen gebruikt het vooral om netwerken te bouwen. Dit blijkt uit een onderzoek van de University of Hertfordshire.

De studie analyseerde bijna 5.000 berichten op Twitter van 12 invloedrijke ondernemers. De mannelijke ondernemers sturen 60% meer tweets waarin ze zichzelf promoten dan de vrouwelijke ondernemers.

Prof. Karen Pine:

“It’s been interesting to see how men are using social media as an extension of the board room or playing field where they typically have to lead the competition and dominate.

Women use social media far less aggressively, they tend to use it more socially to build contacts and network with people, as is often the case in the ‘real world’.”


De top 5 ondernemers in volgorde van het aantal updates op Twitter in de maand van het onderzoek.

Dit bericht stond in ‘futures’, het magazine voor alumni en vrienden van de University of Hertfordshire.

Ruim 10 jaren geleden (in 2000) studeerde ik af aan de MBA Arnhem Zwolle. Op dat moment werkte ze samen met de University of Hertfordshire waardoor deze hogescholen een MBA konden afgeven. Tijdens onze studie is deze MBA zelf geaccrediteerd.

Het voordeel voor ons was dat wij een diploma kregen van de MBAAZ en van de University of Hertfordshire. De uitreiking van dat diploma ging in het gehuurde pak en hoofddeksel wat er bij hoorde. Leuk om mee te maken.

Bron online The Tweet Is On Among Men and Women

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.