Verwacht boek – Lead With Your Heart

Door Erno Hannink | Happy at Work

okt 23

Lewis Green van L and G Business Solutions zal binnenkort zijn nieuwste boek uitbrengen; Lead With Your Heart. In zijn boek beschrijft hij een nieuw bedrijfsmodel; een model dat begint en eindigd met mensen, niet cijfers. Zijn 35 jaren ervaring experience in het bedrijfsleven heeft hem duidelijk gemaakt: we spenderen te veel tijd om achter cijfers aan te hollen en niet genoeg tijd om bijzondere ervaring te creeren voor onze klanten, medewerkers, familie, vrienden en jezelf.

Oh, ik kan het niet meer dan ontzettend eens zijn met Green. Zelf heb ik al bij voldoende bedrijven (of teveel?) gewerkt waar cijfers leidend zijn voor beslissingen en niet de mensen.

Green:

Creating happiness is not about making people laugh, although it can be. It is about practicing a life philosophy based on a simple principal that has been around for thousands of years–love others as you want them to love you (sort of a New Testament version of an Old Testament saying). I use the “word” love instead of “treat” because “love” is the most powerful word in any language. So powerful in fact that no other word carries so much meaning in our lives. And because happiness must be practiced, it must be learned and shared to make it live, and because I believe that without happiness, without experiences that make us and everyone around us feel honored, respected, cared about and important, we cannot become whole. We cannot be at peace with ourselves and those around us. We cannot make a lasting difference that changes something or someone for the better.


Als je in het bedrijfsleven leid met je hart dan zijn de volgende principes van toepassing volgens Green:

  1. Always put people first, and profits will follow.
  2. Always treat people with respect and dignity.
  3. Always tell the truth.
  4. Always offer a product or service that is second to none.
  5. Always create great people experiences around everything your business says and does.
  6. Always back up your products and services with a guaranty.
  7. Always create a business culture and climate that honors everyone and encourages freedom to be creative, innovative, kind and caring.
  8. Always see opportunities to get better and to be better.
  9. Always create business values that represent life rules for living in a community that if any one of them went away, your business would change for the worse.
  10. Always live those values.
  11. Always practice happiness.

Via bizsolutionsplus Featuring Solutions to Grow Your Business: Do You Practice Happy?

Blogged with Flock

Tags: , , ,

Print Friendly, PDF & Email
Follow

About the Author

Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nuBetere beslissingen actie groepFocus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.