Voeg audio toe aan de marketing mix

Door Erno Hannink | Marketing met audio

aug 27

Je hebt er vast wel eens van gehoord: Podcast. De manier om audio aan je weblog of website toe te voegen. Je kunt muziek maken (Melodiefabriek), een radio programma (Oh-la-la), of tekst uitspreken (FMK Radio).

Mijn bedoeling is om blogteksten ook op audioformaat beschikbaar te stellen. Zo kun je de audioversie downloaden op je iPod of MP3 speler en zo luisteren wanneer jij wilt in plaats van het artikel lezen.

Deze eerste audio opname is een overzicht van de apparatuur die ik gekocht en geïnstalleerd heb om dit goed te realiseren.

Na uitgebreid onderzoek voor de juiste microfoon heb ik gekozen voor de Blue Yeti.
Via Amazon.co.uk (aff) Blue Microphones Yeti USB Microphone
Ik heb deze microfoon bij bax-shop gekocht voor EUR 115,00
Deze microfoon heb ik via de USB aangesloten op de PC. De microfoon is wat groot en neem je dus niet even mee voor onderweg. De USB microfoon gebruik ik dus voor opnames aan mijn buro.

Het tweede apparaat heb ik juist voor onderweg gekocht. Zo kan ik snel wat opnemen, een gedachte, een idee, en presentaties die ik geef.
De Philips LFH0888
via Amazon.co.uk (aff) PHILIPS LFH0888/00 Voice Recorder + 4 x LR03 Alcaline Xtreme Power AAA Batteries + 2 Free
Ik heb de voice recorder gekocht bij de Voice recorder shop voor EUR 159,00

Voor het bewerken en opnemen heb ik Audicity geïnstalleerd. Dit is een open source pakket. Voor Windows 7 gebruik ik de Beta versie die gewoon heel goed werkt en eenvoudig installeert. Te gebruiken voor Windows, Mac en Linux. Voor de Mac hoor ik veel mensen over Garageband.

Om de podcast heel mooi en eenvoudig in WordPress te krijgen gebruik ik de Blubrry PowerPress plugin

Veel plezier bij het luisteren en als je nog tips hebt of een onderwerp die goed in de Podcast kan laat het horen via de reacties.

Print Friendly, PDF & Email
Follow

About the Author

Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nuBetere beslissingen actie groepFocus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed