Voor je bedijf een Facebook profiel of een pagina, wat te kiezen?

Door Erno Hannink | d. Narrow Networking

okt 07

Tijdens een aantal workshops en presentaties waar ik aan werk wordt er aandacht geschonken aan Facebook. Wat is het, hoe werkt het en wat kun je er mee zijn een aantal vragen die we daar beantwoorden.

Door deze aandacht gaan mensen aan de slag met Facebook en Twitter. Door het te doen leer je het meeste is het principe.

Een van de meest opvallende dingen die ik steeds zie terugkeren is de vraag Op Facebook maak ik daar iets aan voor mijzelf of voor mijn bedrijf?
Wat er vaak gebeurt is een mix en dat is jammer, en niet alleen op Facebook maar ook op LinkedIn en Twitter. Een persoonlijk profiel met een foto van het bedrijf bijvoorbeeld. Een persoonlijk profiel met bedrijfsgegevens. Twee profielen, een persoonlijk en een voor het bedrijf.

De sociale platvormen als LinkedIn, Twitter en Facebook gaan allemaal uit van persoonlijke interactie. Jij als persoon, met je eigen naam, communiceert met andere personen. Net als in het echte leven.

Daarnaast hebben LinkedIn en Facebook de mogelijkheid om iets op te zetten voor je bedrijf. In Facebook kun je een pagina starten voor je bedrijf en in LinkedIn kun je ook een bedrijfsprofiel maken.

Dus
Facebook:


Wanneer je bovenstaande link van Facebook gebruikt krijg je een aantal keuzes. Kies voor de Officiële pagina (dus niet Communitypagina kiezen).
Dan kun je kiezen uit een ‘lokaal bedrijf’ , ‘Merk, product of organisatie’ of ‘Artiest, band of bekend persoon’.

Gaat het over een lokaal bedrijf zoals een winkel of restaurant kies dan ‘lokaal bedrijf’ je krijgt dan bijvoorbeeld de mogelijkheid om openingstijden van je winkel in te vullen en parkeerruimte bij een restaurant.

Is je bedrijf nationaal of internationaal kies dan uit ‘Merk, product of organisatie’. Heb je een dienstverlening die werkt over heel Nederland of een webshop bijvoorbeeld dan is dit je keuze.

Ben je schrijver, spreker, artiest dan is de laatste optie voor jou, ‘Artiest, band of bekend persoon’.
Vul daarna de gevraagde gegevens in. Maak het zo compleet mogelijk en vergeet niet de URL naar je website op te nemen.

Voordat ik het vergeet, in LinkedIn kun je hier een bedrijfsprofiel opzetten http://www.linkedin.com/company/add/show

Zelf aan de slag met hulp
Wil je snel en met mijn begeleiding aan de slag met Facebook voor je bedrijf kom dan naar het Geef je Bedrijf een Gezicht op Facebook Event. Maak in 1 middag de start met Facebook voor jouw bedrijf.
In mijn nieuwsbrief van vorige week vertelde ik hier al uitgebreid over. Een kleine herinnering aan de actie die vandaag afloopt.

Meld je vandaag, donderdag 7 oktober, aan en je krijgt nog de EUR 50,00 korting. Dat is mijn kado omdat ik 1 oktober 4 jaren actief ben met dit bedrijf.
Je betaald nu geen EUR 249,00 maar EUR 199,00 (ex BTW).
Registreer je nu en gebruik de coupon-code FEESTGBBFB

Datum: 14 oktober 2010
Aanvang: 13:00u tot 17:00u

Locatie: Seats2Meet te Utrecht – lekker centraal gelegen en eenvoudig te bereiken met het OV

Meer informatie https://ernohannink.nl/facebook/geef-je-bedrijf-een-gezicht-op-facebook-event/

Follow

About the Author

Erno is de Business Coach voor ondernemers met 5-25 medewerkers. Ik help ondernemers bij beslissingen voor meer resultaat zonder harder te werken. Mijn unieke eigenschap is vragen stellen vanuit oprechte nieuwsgierigheid en de essentie van de lessen te benoemen. Erno is auteur van 10 boeken, 1000+ artikelen en host van de podcast de Erno Hannink Show. Lees meer over Erno Volg de nieuwste artikelen via de RSS feed of via LinkedIn.

Comments are closed