Waarom wil jij starten met Twitter?

Door Erno Hannink | 03 - Aandacht voor je bedrijf

mei 18

Dit artikel is ontstaan op verzoek van Justin McCullough. Justin werkt aan een ebook over Twitter, en wel voor nieuwe gebruikers om Twitter te omarmen. Hij gebruikt voor dit ebook ook de input van anderen. Wil jij ook iets toevoegen kijk dan op het Twitter eBook Project. Tijdens SOBCon 2010 ontmoette ik Justin.

Mijn bijdrage gaat over waarom je Twitter wilt gebruiken. Het artikel is in het Engels Why do you want to Twitter? Graag deel ik de Nederlandse versie van dit artikel met je.

Waarom wil jij aan de slag met Twitter?

Wat Twitter is, kan ik je goed uitleggen. Je kunt ook vele handleidingen vinden over Hoe je Twitter kunt gebruiken, enkele tips. Maar de meest belangrijke vraag is natuurlijk Waarom wil je Twiter gebruiken. Als iemand tegen je zegt “Je MOET gewoon Twitter gaan gebruiken.”, dan hebben ze het mis.

Je moet helemaal niets, al helemaal niet op Twitter. Ook al is het leuk. Ook al is het een van de eenvoudigste manieren om nieuwe mensen (nieuwe klanten) te ontmoeten en om uit te vinden of je ze leuk vindt of niet. Zo is het ook eenvoudig voor de ander om uit te vinden of ze jou leuk vinden of niet. Of beter nog of ze ook van je houden.

De vraag Waarom je Twitter wilt gebruiken heeft een relatie met de vraag Waarom je een bedrijf bent gestart. Waarom sta je ´s ochtens op? Waarom doe je wat je doet? Wat is het dat jij deze wereld brengt dat het een betere plek wordt voor de mensen om je heen?

Als je antwoord hebt op deze “Waarom?”, dan is Twitter een handig platform om jouw boodschap te verspreiden en fans te vinden. Onthoud svp dat je website of weblog op het door jou gehoste domein, jouw platform, jouw thuisbasis is. Bouw een beweging niet op een platform dat niet van jou is want het risico dat het platform op dag x niet meer bestaat is te groot. Of dat het platform de regels wijzigt en jij je er niet meer thuis voelt.

Waarom is Twitter zo´n fantastisch platform? Je hebt maar 140 karakters om je boodschap te leveren. Fans of haters hebben ook maar 140 karakters om te reageren op jouw boodschap. Je moet nadenken over wat je wilt zeggen want je hebt maar 140 karakters. Het is eenvoudig een boek te schrijven, maar het is lastig om voldoende woorden te schrappen opdat het boek schitterend wordt. Je moet dus goed nadenken om met die 140 tekens de mensen om je heen te raken.

Als je de tweets van @lizstrauss‘ volgt dan weet je waarschijnlijk wat ik bedoel.

Een 3 stappenplan:

  1. Vind jouw antwoord op de Waarom? vraag.
  2. Bouw een website of blog, jouw Thuisbasis, om je boodschap te verspreiden
  3. Verleid jouw Fans via platforms als Twitter om ze naar jouw thuisbasis te laten komen.

Op deze manier bouw je vertrouwen bij je verbindingen (of volgers). Als we jou eenmaal vertrouwen, kunnen we beginnen met van je te houden.

Waarom gebruik jij Twitter?

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.

Comments are closed