Wat als je nog niet klaar bent voor een bedrijfsblog?

Door Erno Hannink | WordPress blog

okt 10

Stel je hebt ondertussen al veel gehoord en gelezen over blogs. Je weet nu hoeveel tijd bloggen kost. Je ziet de voordelen al wel maar hebt de ruimte er nog niet voor of je weet nog niet zo goed waar je over moet schrijven. Wat kun je dan doen om een online beeld te creeren van je bedrijf?
Reageren op blogs.

Je kunt eenvoudig betrokken raken bij de blogomgeving (blogosphere) door te reageren op artikelen in bestaande blogs. Je kunt dan beginnen met deze 5 stappen:

  1. Bedenk een aantal steekwoorden (keywords) die betrekking hebben op je kennisgebied (of dat van je bedrijf). Ga op zoek naar vergelijkbare steekwoorden, bijvoorbeeld met Google’s hulprogramma voor zoekwoorden of kijk op DMOZ voor meer online keyword tools
  2. Gebruik het resultaat om in Google Blog Search of Technorati te zoeken naar blogs met artikelen over deze onderwerpen
  3. Lees de blogs, en reageer als je iets toe te voegen hebt aan het artikel of de reacties.
  4. Komt het onderwerp regelmatig aan bod in het gevonden blog, onthoud dan de feed in je RSS lezer (bijvoorbeeld Google Reader of Netvibes) om het eenvoudig te volgen. Verder kun je Google Alerts gebruiken om de laatste artikelen met jouw zoekwoord in je email inbox te ontvangen.
  5. Houd je reactie bij en keer terug als er een reactie is gekomen op jouw reactie. Dit kan eenvoudig met co.comment


Bij een reactie kun je meestal ook een link (URL) invullen. Gebruik dit en verwijs naar je online profiel waar mensen eventueel kunnen reageren. Zo kun je bijvoorbeeld verwijzen naar je Twitter profiel of je profiel in LinkedIn. Het is beter niet te verwijzen naar een statische website (de website van je bedrijf) waar ze geen beeld van jou, de reageerder, kunnen krijgen.

Bron: MarketingProfs – Blogging Baby Steps: How to Join the Conversation Without Starting Your Own

Follow

About the Author

Er komen constant moeilijke beslissingen op je af. Je wordt continu in de onderneming gezogen. Je hebt weinig mensen die echt met je kunnen sparren en snappen hoeveel bordjes je als ondernemer probeert draaiende te houden. Erno houdt je bij de les, ik loods je door de prioriteiten en help je stap voor stap om de juiste beslissingen te nemen om uiteindelijke een gezonde groeimotor te bouwen zodat je bedrijf vanzelf loopt. Ik breng ervaring mee van meer dan 1000 klanten die exact met dezelfde vragen zitten. De ondernemers die ik help met lastige beslissingen, bouwen een duurzaam bedrijf, voor het team, de klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee ik klanten help: – De juiste klanten aantrekkenNieuw product en snelStok achter de deur Lees meer over zijn diensten. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.