Dinsdag 21 april was er weer een Get Client Club ontmoeting. Het onderwerp van deze avond was; Hoe je publiciteit krijgt in kranten en tijdschriften.
Publiciteit in kranten en tijdschriften en ander media. Er zijn weinig manieren die beter zijn om je reputatie te vestigen, het woord over jou te verspreiden en meer klanten aan te trekken.
Deze avond werd de presentatie verzorgt door een expert op dit gebied; Janneke Boer van Buro Wullenhoven. PR voor vrouwen – ze helpen vrouwen om meer in de media te komen. Zo hebben ze ook de site www.vrouwenindemedia.nl opgericht.
Ondernemende vrouwen zijn er volop in ons land. Voor de pers zijn ze vaak een goede bron van nieuws en achtergronden. Toch zijn deze vrouwen voor journalisten en redacteurs niet goed te vinden. Slechts een kwart van alle genoemde namen in de Nederlandse pers is vrouw. Vrouwenindemedia.nl slaat de online brug tussen alle vrouwen met een bijzondere expertise en de redacteurs en journalisten van honderden print en online publicaties.
Een paart korte vragen aan het begin van de avond leerde ons dat ongeveer 50% van de deelnemers al eens een persbericht hebben verstuurt. Ongeveer de helft daarvan is daarmee ook in de pers gekomen.
Janneke Boer en Liduine Thomas hebben zelf natuurlijk ook een persbericht uitgestuurd bij de start van hun bedrijf in sept/okt 2008 en kwamen hiermee uitgebreid in de pers; Telegraaf, de Ondernemer, Ikki. Er was nog geen persbureau dat ze richt op vrouwelijke ondernemers en dat zorgde voor flink wat aandacht.
Janneke vertelde over de belangrijkste voordelen van PR – free publicity:
Dan volgt er een zeer uitgebreide lijst van Don’ts voor free publicity
De lijst wordt gelukkig opgevolgd door een lange lijst van do’s voor pers aandacht.
Photo: photo credit: Unlisted Sightings
Erno is een businesscoach die je helpt met beslissingen nemen, maar je ook uit je tunnelvisie haalt en je een breder perspectief laat zien. Een gesprek met Erno leidt altijd tot scherpe, nieuwe inzichten. Wil je brandjes blijven blussen of ga je doen wat het belangrijkste is voor je bedrijf? Erno houdt je bij de les, loodst je door de prioriteiten en helpt je om stap voor stap de juiste beslissingen te nemen om een gezonde groeimotor te bouwen, zodat de onderneming vanzelf loopt met je team, de juiste klanten en een gezonde winst. Drie dingen waarmee hij klanten helpt: – Beslis hulp nu – Betere beslissingen actie groep – Focus en stok achter de deur. Volg de nieuwste artikelen via e-mail (zie onderaan deze pagina) of de RSS feed.
Eenvoudige videomarketing met deze 7 handvatten
Ik vind social media helemaal niet leuk