Vertel jouw verhaal en trek luisteraars aan

Je loopt op de markt en daar staat een jongeman op een verhoging. Hij praat luid over het verbeteren van de wereld. “Het moet anders. We kunnen zo niet verder. We moeten consuminderen! Daarvoor heb ik….”

Iedereen loopt langs de man, niemand lijkt te luisteren of geïnteresseerd te zijn. Jij loopt ook door. “Als niemand stopt om echt te luisteren, dan is het vast niet interessant”, denk je.

Je loopt verder en komt langs een dame. Ze zit op een bankje en er zitten meer dan tien mensen om haar heen. Ze vertelt, maar je kunt het haast niet horen. Je zet een paar stappen dichterbij.

Luisteren naar verhaal

Eindelijk kun je iets horen van wat ze vertelt, maar nog steeds niet alles. Langzaam maar zeker schuifel je dichterbij, tot je bijna ongemakkelijk dicht bij de andere luisteraars staat.

Ze vertelt haar persoonlijke verhaal. Af en toe staat iemand op en loopt verder. In de plek die vrijkomt schuifelen snel 2 nieuwe mensen aan. Ze willen niets missen.

Ze deelt steeds meer van haar persoonlijke verhaal en vertelt over hoe zij dingen heeft opgelost terwijl ze werkt aan haar missie.

Haar dochter, Susan, zit naast haar. Ze komt voor in het verhaal maar ze merkt er niets van. De Nintendo DS vraagt al haar aandacht terwijl de luisteraars af en toe naar haar kijken.

Soms stelt iemand een vraag. Ze beantwoord de vraag en gaat dan verder met haar verhaal.

Mijn verhaal

Net als de moeder van Susan deel ik mijn eigen verhaal. Ik sta er niet mee op de markt, maar deel het op decideforimpact.com en op Twitter en Facebook. Soms schrijf ik er zelfs een boek over.

Bijvoorbeeld mijn verhaal over doelgroep kiezen, angsten, waarom wel en hoe, kun je binnenkort lezen in ‘Kies je doelgroep‘ (aff). Volgende maand ligt het in de winkel, na bijna 3 jaar er aan gewerkt te hebben. Spannend.

Door mijn verhalen te delen op het internet vinden steeds meer mensen mijn verhalen en tips. Ruim 6.000 mensen willen de tips graag ontvangen via e-mail en hebben zich de afgelopen jaren geabonneerd op mijn nieuwsbrief over klanten krijgen via internet.

Meer dan 10.000 mensen kunnen mijn verhalen volgen via Twitter en nog eens ruim 1.200 mensen volgen vooral Facebook tips via mijn pagina.

Het gaat niet altijd over rozen maar wel gestaag vooruit. Ik weet ook zeker dat het sneller kan en had gekund, maar ik wil het op mijn manier doen. Tijd en aandacht voor ons gezin, de omgeving en mijn bedrijf naast elkaar.

Je wordt toch niet gelukkiger van geld boven een bepaalde grens, dan kan ik er beter voor zorgen dat ik zo vaak mogelijk gelukkig ben tijdens de reis.

Jij hebt ook kennis en ervaringen te delen. Je hebt een missie en wilt deze graag met veel mensen delen. Je wilt ook tijd voor je kinderen en gelukkig zijn.

Vandaar een serie van 7 artikelen over hoe jij klanten gaat aantrekken en je bedrijf laat groeien. De klanten die naar jou komen:

rij klanten voor jouw bedrijf

Naast de klanten die je al hebt iedere maand 1 of 2 nieuwe klanten via internet. Klanten die op jou af komen. Dat is mogelijk weet ik uit ervaring.

Waarom via het internet

Net als de moeder van Susan kan ik hiervoor op de markt gaan staan maar ik verwacht niet veel zelfstandigen te ontmoeten op de markt.

Een aantal mogelijkheden om meer mensen te bereiken zijn:

  • Spreken over jouw onderwerp – zoek op netwerkorganisaties en bied je aan als (gratis) spreker
  • Netwerken – bezoek netwerken en vertel je verhaal aan de deelnemers
  • Boek schrijven – publiceer een boek over je onderwerp en verkoop het zoveel mogelijk
  • Canvassen – ga bij mensen/bedrijven langs de deur en ga in gesprek
  • Blog schrijven – schrijf dagelijks artikelen in een blog
  • Nieuwsbrief – stuur een nieuwsbrief naar je contactpersonen
  • Online netwerken – deel je verhaal in de sociale netwerken

Internet helpt je de tijd aan jezelf te houden. Door je bedrijf slim op te zetten kun je tijd besparen op reistijd, netwerken, gesprekken met potentiële klanten, en offertes maken.

Een belangrijk onderdeel in deze balans is dat je zo slim mogelijk met je tijd om gaat. Het internet zorgt er voor dat ik mijn verhaal kan opschrijven op het moment dat ik daar ruimte voor heb.

De zelfstandigen vinden en lezen de verhalen wanneer zij er tijd voor hebben. Ze lezen verhalen van vandaag, gisteren of zelfs van twee jaar geleden.

Rijk leven

Mijn levensmissie is om zoveel mogelijk zelfstandige ondernemers te helpen een rijke balans te vinden in ondernemerschap en gezin. Rijke balans: voldoende geld om van te leven en voldoende tijd voor je gezin.

Een rijk leven als zelfstandige is te realiseren door aandacht te besteden aan 5 onderwerpen:

  1. jezelf
  2. je familie
  3. jouw bedrijf
  4. je omgeving
  5. een betere wereld

Wat is jouw levensmissie? Wat wil je bereiken? Waarom?
Hoe kun je veel mensen bereiken voor jouw levensmissie?

Jouw website, nieuwsbrief, online netwerken gaan er voor zorgen dat de mensen naar jou komen. Mensen die jouw verhaal graag willen horen en van jouw willen leren.

Luisteraarsserie

Het artikel hierboven was de introductie voor de serie van 7 artikelen over hoe jij jouw verhaal kunt aantrekken en daarmee luisteraars en klanten gaat aantrekken.

De artikelen gaan jou helpen een volgende stap te maken en ik heb nog veel meer in petto 🙂 Waarom? Ik wil jou helpen bij een rijke balans van bedrijf en gezin.

Het volgende artikel verschijnt maandag en gaat over balans in gezin en bedrijf voor zelfstandigen.

Serie:

Jouw verhaal

Reageer op dit artikel en vertel jouw verhaal met een link naar je site. Zo maken meer mensen kennis met jouw verhaal. Deel het nu:

Credit foto Mark Lyon en idealisms

Door Erno Hannink

Erno is de businesscoach die ondernemers helpt om de lange termijn doelen sneller te realiseren. Ondernemers die het beter willen doen voor de planeet, maatschappij en zichzelf. Met zijn ondersteuning en tips helpt hij je dagelijkse doelen te kiezen zodat je de lange termijn doelen eindelijk gaat realiseren. Test zijn coaching een week lang gratis uit met deze code ERNOHANNINKWEEK op dit platform -> ga naar coach.me. Sluit je aan bij de community van ondernemers die iets bijzonders doen.

34 reacties

  1. Mijn bedrijf is een online webshop voor kinderkleding. Daar waar de markt (lees: concurrentie) moordend is moet je mee in alles wat nieuw, snel en hot is. Als eenpitter is dat best lastig allemaal bij te houden. Als of de schoteltjes die je draaiende probeert te houden er ieder moment af kunnen vliegen. Het voordeel van een internetbedrijf is voor mij tevens een nadeel, ik werk veel door in de late avonduren, omdat er anders teveel werk blijft liggen. De balans tussen werk en gezin moet beter, dit is zo niet lang vol te houden. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de artikelen ! En zoals iedereen, ben ik altijd op zoek naar nieuwe klanten ! Dus mensen, neem eens een kijkje op http://www.RoosEnTijn.nl en laat me weten wat je ervan vindt !

    1. Albertine, mooi hoor. Ik mis alleen een weblog waarop je jouw verhaal vertelt op je site. Verhalen over de collectie, waarom jij er voor hebt gekozen. Ervaringen. Tips….

      1. Dat klopt Erno. Ik heb wel een blog, maar die staat al een jaar `stil`, ik kan gewoon niet overal tegelijk zijn…vind het heel moeilijk alles tegeljk bij te houden. Het schiet er gewoon bij in. Maar je hebt wel gelijk, het is een meerwaarde. Ik moet gewoon beter plannen :-). Valt niet mee hoor, mijn to-do-lijstje wordt altijd langer, nooit korter..Nu heel druk met het overzetten van mijn site naar een betere provider, zodat ik hopelijk nog beter gevonden ga worden. Dat is een hele klus, ben ik ook al een jaar mee bezig..
        Wat vind je, zal ik een hele nieuwe blog opstarten of doorgaan op de oude (met oude berichten) ?
        Groet, Albertine

        1. Albertine, uitbesteden doet wonderen en is belangrijk bij het onder controle krijgen van je todo en not-to-do lijst. Uitbesteden is ook essentieel als je meer mensen wilt bereiken. Als ondernemer hoef je niet alles zelf te doen.

          Over je blog, als deze op je site staat en de onderwerpen van het blog passen bij je huidige site, dan doorgaan. Als de blog geen onderdeel van je site is kun je dit mogelijk inpassen. Helpt bij het snel schakelen van lezers van je blog naar de rest van je site. Als onderwerpen anders zijn, dan kun je een nieuwe blog starten.

  2. Van huis uit ben ik journalist en ik heb me – daarnaast – toegelegd op het schrijven van levensverhalen. Ik kom degewenst bij mensen langs om hun verhaal op te tekenen en dat mondt uit in een prettig leesbaar document of boek, eventueel met foto’s. Dit is prachtig werk en het geeft me veel voldoening. Ik wil het daarom uitbouwen. Lastig is het wel om klanten te werven. Ik heb een website met blog, maak gebruik van social media en probeer via kranten en websites mensen te interesseren. Vaak ontvang ik positieve, enthousiaste reacties – ‘Wat leuk dat je levensverhalen schrijft!’- maar daar blijft het dan bij. Maar ik blijf het proberen. Ook probeer ik mezelf te onderscheiden en een specifieke doelgroep te formuleren en die aan te spreken. Ik snap, mede door jouw tips, dat dat heel belangrijk is, maar moeilijk vind ik dat wel. Voor iedereen kan het immers interessant en waardevol zijn een levensverhaal te laten vastleggen.

    1. Mooi Marcel – levensverhalen en hoe help je mensen daarmee?
      Kiezen voor een bepaalde doelgroep is lastig, ik weet er alles van ook die enthousiaste reacties. Maar voor de doelgroep wordt het veel duidelijker als je voor ze kiest. Ik kom daar op terug in de serie 🙂

    2. Hoi Marcel,

      Misschien kun je iets met mijn levensverhaal. Het lijkt of iedereen z’n levensverhaal gaat vertellen als een zelfreflectie op hun leven hebben losgelaten maar soms zijn daarna mensen helemaal niet blij en vrij. De opluchting die kan ontstaan door het verleden te accepteren leidt niet automatisch tot een gelukkig leven. Ook al heb je volle 100% gegeven voor je privéleven, persoonlijke ontwikkelingen, uitdagend werk zoeken waar je kan bijdragen aan een betere wereld.

      Succes met je werk!

      1. Hallo Lonneke,

        Dank voor je reactie. Het vertellen van een levensverhaal hoeft inderdaad niet te leiden tot een gelukkiger leven. De mensen voor wie ik het levensverhaal opteken hebben dat ook niet voor ogen. Zij willen alleen maar dat hun verhaal op papier komt te staan. Voor zichzelf en/of voor hun kinderen, kleinkinderen en andere dierbaren. Daarbij merk ik altijd weer dat ze het heel prettig vinden om hun verhaal te vertellen aan iemand die niet te dicht bij ze staat, maar die wel een open oor biedt en niet oordeelt.
        Prachtig werk om te doen. Als ik ook iets voor jou zou kunnen betekenen, mag je altijd contact met me opnemen.

        Hartelijke groet,
        Marcel

  3. Dag Erno,

    Jij kent mijn verhaal al enigszins, maar je lezers nog niet. Met Dreams Matter ondersteun ik, nu nog op kleine schaal, mensen bij het realiseren van hun droom. Zie mijn site. De droom die ik daarmee zelf wil realiseren is om 1000’en mensen te inspireren om hùn droom te gaan realiseren. Door het geven van lezingen, workshops en persoonlijke ondersteuning (coaching). Dat verhaal wil ik graag doorvertellen en daarmee zouden jij en andere lezers mij kunnen helpen. Ik zoek momenteel vooral ingangen om mijn lezingen te kunnen geven.

    Waarmee kan ik jou helpen?

    Sweet dreams,
    Erwin

    1. Erwin je moet de netwerkorganisaties waar jouw doelgroep zit kunnen vinden via het internet zou ik denken. Deze actief benaderen en vragen om (gratis) spreekbeurten.
      Als je deze hulp vraagt is het goed mensen te helpen om jou nog beter te helpen door heel specifiek te worden in je vraag. Op welke plekken zoek je ingangen voor lezingen?

      1. Ja, uiteraard zoek ik zelf ook via het internet en ga ik netwerkorganisaties actief benaderen. Alleen weet ik nog niet zo goed op welke plekken ik ingangen zoek, dus kan ik nog niet heel specifiek worden. En dat maakt het zoeken er niet eenvoudiger op.

        Misschien is de vraag die ik eerst moet stellen dan ook of jij en je lezers me kunnen helpen om meer specifiek te worden 🙂

  4. Hoi Erno,

    Als kattendeskundige is het moeilijk om erin te komen, omdat kattenbezitters niet weten dat een kat in verzorging en gedrag een complex dier is, het ontbreekt ze aan de juiste informatie.
    Ze denken dat een kat makkelijk alleen kan zijn en geven hem te weinig aandacht en kans om zijn aangeboren gedrag te uiten. Veel van de 3 miljoen katten in Nederland en Belgie zijn daarom ongelukkig en worden uiteindelijk ook ziek.
    In 2003 werd ik op mijn werk weg bezuinigd en overleed ook plotseling mijn grote liefde Peter aan een hartstilstand, hij was pas 42 jaar.
    Ik heb lange tijd gedacht dat ik zou sterven van verdriet en om uit dat diepe donkere dal te komen besloten iets met katten te gaan doen om hen en hun eigenaren te helpen meer van elkaar te genieten.
    Want ik heb de ervaring dat als je veel verdriet hebt en je dan richt op het helpen van mensen of dieren (en in dit geval help ik dus beide) dat die naar buiten gerichte liefde op de een of andere manier genezend werkt.
    Niets is zo heerlijk als tevreden katteneigenaren die steeds bij je blijven omdat je hen en hun kat geholpen hebt, vele lezen nu ook mijn e-zine en hebben Katvisie geliked.
    Ik heb behoefte aan meer bereik maar met jouw hulp (WordPress site, Facebook e.d.) begin ik meer aandacht te krijgen.

    Op 16 September geef ik alweer de 5 de themamiddag, deze gaat over voeding, gebit en anorexia en er zijn nog plaatsen (zie http://www.kattendeskundige.info),

    hartelijke groet Minky

    1. Minky, ik vind jouw ondernemerschap en passie zo mooi. Dank voor het delen. Zoals je zegt je gaat steeds meer vooruit en krijgt steeds meer luisteraars voor jouw bijzondere verhaal.

  5. Hi Erno,
    Ik ontvang al een tijdje met veel plezier je nieuwsbrieven en jouw post ‘vertel je verhaal’ triggerde mij om daadwerkelijk een reactie te geven. Ik ben wel nieuwsgierig wat je met de twee verschillende voorbeelden bedoelt? Is die jongen op de verhoging verkeerd bezig? Dmv mijn site/blog http://www.gevoelvoorverkoop.nl vertel ik wat ik doe en hoop ik dat mijn columns een beeld geven hoe ik tegen verkoop aan kijk en tevens hoe ik dus als mens in het leven sta. Maar of het nou een persoonlijk verhaal is…..daarbij is persoonlijk een subjectief begrip. Ik ben wel benieuwd naar je reactie.
    Grt,
    Jerrel

    1. Hi Jerrel,

      1. De jongen op de verhoging heeft in ieder geval geen luisteraars. Hij roept ook vooral (denk aan reclame, eenrichtingsverkeer). Verkeerd? Ieder doet het op zijn eigen manier.
      2. Natuurlijk is je blog (en site) persoonlijk. Je vertelt persoonlijke ervaringen en jouw kijk op dingen die je ziet.

  6. Hallo Erno
    Ik ben Anette en heb een eigen autorijschool samen met mijn man en dochter. Nu heb ik een website gemaakt, te weten http://www.mijnrijschoolonline.nl Dit is niet om onze rijschool te promoten, maar om steeds meer waarde en tips te geven, waardoor leerlingen het rijbewijs in minder uren kunnen halen. Ik heb hier ook een ebook over geschreven. Ik probeer wel regelmatig te bloggen, maar door het aantal uren dat ik in de auto zit en daarbuiten ook nog met de rijschool bezig ben, schiet dit niet zo hard op. Ik hoop dat ik meerdere leerlingen kan bereiken om ze te helpen minder kosten te maken voor het rijbewijs. Door aanschaf van het ebook en de persoonlijke begeleiding die ik ze daarna geef, weet ik dat ze zo’n € 200,- tot wel € 400,- kunnen besparen.
    Erno, bedankt voor het delen van mijn verhaal.

    Groetjes,
    Anette Elsenaar

    1. Hallo Anette,
      dat is een hele mooie manier om anderen te helpen beter te rijden en sneller te slagen. Lastig bij een autorijschool is dat je al snel gekoppeld bent aan uur-factuur. Je hebt maar maximaal zoveel uren dat je in de auto kunt zitten en les kunt geven. Daar zit gelijk je limiet aan hoeveel geld je kunt verdienen. Jouw manier is ook goed om wat los te breken van uur-factuur. Door te blijven schrijven weet ik zeker dat je nog meer ideëen krijgt om jouw doelgroep te helpen.

      1. Hallo Erno,
        Daar ben ik me wel van bewust en daarom zijn wij, mijn man en ik ook iets aan het opzetten wat naast onze rijschool geld kan opleveren en waar we andere leerlingen mee kunnen helpen. Dit gaat over de theorie en de praktijk. Het is nog in ontwikkeling, maar we hopen er binnenkort mee te kunnen starten.

  7. Hoe de doorbraak in mijn leven begon:

    ‘In een oogwenk van een seconde sneed de immense schrik van het heldere weten door me heen, terwijl ik in gedachten tegen mezelf schreeuwde: “Nee! Niet ik! Niet in dit lijf! Niet in dit mooie sterke lijf!”
    Maar natuurlijk wist ik het al lang: dit was fout.
    Helemaal fout!’

    Nog nooit had ik zo’n scherpe schrik in mijn lichaam gevoeld als op het moment dat ik ontdekte dat ik borstkanker had.
    En ik, die veertig jaar kerngezond was geweest, kwam terecht in een medische wereld waarvan ik geen enkel besef had dat die bestond.
    De boodschap die mijn intuïtie me gaf, was “Handelen”, niet ”Je gaat dood”.

    Over hoe ik gehandeld heb in de zware jaren die volgden, gaan mijn websites http://www.kankervoorbij.com en http://www.regenbogen-en-sterrenlicht.com
    Over wat de ziekte kanker in je leven teweeg brengt, over wat er gebeurt in je omgeving, over voeding, dieet, innerlijke strijd, boeken en dromen.
    Want door vast te houden aan je dromen grijp je je vast aan het leven en lever je een bijdrage aan je genezing.

    Mijn artsen in het ziekenhuis gaven aan dat het voldoende was om met de behandeling de kwaal aan te pakken. Ik had “gewoon” pech gehad dat ik op mijn 41e kanker kreeg.
    Zelf zat ik op een totaal ander spoor. Als een mens ziek is, is zijn hele wezen ziek .
    Met kanker valt niet te spotten. Ik wist dat het nodig was mijn leven volledig onder de loep te nemen.

    Ik wil de lezer graag meenemen op die reis, waarin ik op alle facetten van het leven aan de slag ging.
    Ik volgde met succes een opleiding voor Sociaal-Spiritueel hulpverlener en leidde mijn carrière in een andere richting.
    De kanker is tot op de dag van vandaag niet terug gekomen.
    Ik ben een ander mens dan de vrouw die in 1997 borstkanker kreeg.
    Ik sta dichter bij het leven dan toen ik nog volop participeerde in onze prestatiegerichte samenleving.
    Op die manier bekeken is kanker niet alleen maar negatief.

    Kanker heeft me geleerd schoon schip te maken.
    Kanker heeft me bevestigd dat ik van koers moest veranderen.
    Kanker toont aan dat de belangrijkste pijlers in een mensenleven vertrouwen en liefde zijn.
    Maar bovenal heeft kanker me laten beseffen dat mijn vertrouwen in een allesomvattende kracht onverwoestbaar is.
    Dat ik een deeltje ben van die kracht.
    Dat ik een klein mens ben, maar dat ik in die kleinheid groot mag zijn.
    Uiteindelijk zal kanker ervoor zorgen dat ik mijn vleugels uit zal slaan en dat ik word wie ik wezenlijk ben.

    1. Mooi Foeke jouw verhaal. Heel persoonlijk en zo dichtbij en het vervolg.
      “Uiteindelijk zal kanker ervoor zorgen dat ik mijn vleugels uit zal slaan en dat ik word wie ik wezenlijk ben.”

      Benieuwd hoe je daar anderen mee helpt en groeit als ondernemer.

    1. Ha Marca, mooie laatste zin in je artikel en helemaal waar natuurlijk! Dank je wel dat je creatieven helpt goed te ondernemen en geld te verdienen.

  8. Dag Erno,
    Gestaag wordt mijn tarotpraktijk een echte praktijk. Toen ik mijn bedrijf startte vond ik het moeilijk om mijn doelgroep te definiëren, maar zoals ik van jou, Erno, geleerd heb is dit wél belangrijk. De tarotkaarten worden snel in verband gebracht met waarzeggerij of zweverige praktijken. Maar voor mij zijn de tarotkaarten vooral een hulpmiddel voor het bewust maken van ons onbewuste, de plek waar onze waarheid zich bevindt. Nu, na 3 jaar, merk ik dat ik door hierover eerlijk te zijn, meer personen gebruik maken van mijn diensten en graag mijn cursussen willen volgen. Ik heb geen webblog, maar deel mijn verhaal en mijn kennis in mijn nieuwsbrief. De artikelen die ik schrijf ga ik binnenkort publiceren via mijn website http://www.tarotconsultant.nl . Ook via de nieuwsbrieven bied ik af en toe een dienst aan zoals het berekenen van je persoonlijke jaarkaart of het element waar je mee geboren bent.
    Iedereen maakt een persoonlijke transformatie door en ik denk dat je bedrijf met jou mee transformeert. Precies dat waar je aan toe bent komt op je pad. Probeer niet te snel te gaan, want dan sla je dingen over en als je iets echt met passie doet gaat het helemaal goed komen. Ik zeg dit niet alleen tegen anderen, maar vooral ook tegen mijzelf!

    1. Carla, echt gaaf te horen dat je de doelgroep goed hebt vastgelegd. Blij dat ik daar in heb kunnen bijdragen. Je nieuwsbrief is een goed middel om de doelgroep aan je te binden. Benieuwd wanneer je weblog life gaat.
      “Ik zeg dit niet alleen tegen anderen, maar vooral ook tegen mijzelf!” 🙂

      1. Ja Erno, een blog he? Ik huiver een beetje om dit te gaan starten. Ik ben bang dat het regelmatig moeten schrijven een stressfactor gaat worden en steeds maar bedenken wat voor mensen interessant is om te lezen lijkt mij niet makkelijk. Hoe doe jij dat?

        1. Als je eenmaal begint dan kom je telkens weer met nieuwe ideëen, soms een dipje. Het mag best soms stil zijn hoor. Om te beginnen is het handig een lijst te maken met 100 titels voor artikelen. Even voor gaan zitten en niet stoppen tot je 100 titels hebt. Telkens als je een nieuwe titel bedenkt na de brainstorm er bij zetten. Zo heb je op momenten dat je niet veel inspiratie hebt, een lijst van titels (onderwerpen) waar je uit kunt putten en dan komt dat verhaal vanzelf.

  9. Hallo Erno,

    Eind vorig jaar heb ik het roer drastisch omgegooid. Na jaren voor één van Nederlands bekendste bedrijven gewerkt te hebben, in allerlei (leidinggevende) functies, begon bij mij de vraag te spelen ‘waar ik het voor deed’. Erg leuk hoor zo’n grote leasebak voor de deur en maandelijks lachend mijn salarisstroken open scheuren….maar waar was de passie om dingen te doen die je ook echt leuk vindt? Heel ver weg…..
    Dit jaar heb ik mijn bedrijf Destination Beach opgezet. Al jaren liep ik met de gedachte rond om een Australisch kleding label naar Europa te halen, dit nadat ik in 2004 in Australie in contact was gekomen met de oprichters van Terry Rich Australia. Nu was het moment daar en heb ik de grote stap gezet. Met Destination Beach richt ik mij op de marketing en distributie van Beach Life Style producten. Merken en producten met een verhaal, merken die ergens voor staan. Op http://www.destinationbeach.com vind je de webshop die ik vlak voor de zomer begonnen ben. Deze gebruik ik voor de rechtstreekse distributie (B2C). Dit seizoen lag de nadruk op het draaiend krijgen van de online shop, de komende tijd ga ik mij richten op het verrijken van ‘het platform’ door het schrijven van meer inhoudelijke teksten en ook de multilanguage variant gaat live. Destination Beach wordt HET Beach Life Style platfom van Europa….De Facebook pagina van Destination Beach (www.facebook.com/destinationbeach) gaat hier tevens een nog belangrijkere rol bij spelen.
    Mensen vragen zich weleens af waarom ik mijn carriere zo drastisch tot een halt geroepen heb. Soms begrijpt men het niet, ook niet na uitleg. Maar ik weet wel dat je beter met minder genoegen kunt nemen door dingen te doen die je echt leuk vind en waar je passie ligt! Bij mij: op het strand…..
    Ik blijf je artikelen met interesse lezen!

    1. Rob volgens mij heb je de carriere helemaal niet tot een halt geroepen. Je hebt een afslag gevonden en gebruikt de ervaring om een nieuwe weg te ontdekken.
      Met minder genoegen nemen, bedoel jij dan financieel gezien. Want als je er gelukkiger van wordt dan nam je juist daarvoor met minder genoegen.
      Nog een vraag: waar doe je het nu voor?

  10. Dag Erno,

    Dank je voor je duidelijk verhaal en je praktische tips. Je hebt me gelijk geïnspireerd om mijn verhaal hier te delen. Merci :-)!

    Een paar jaar geleden heb ik Smita Coaching & Training opgericht met als doel (marketing- en communicatie) professionals te begeleiden naar een gezonde stressbalans, zodat zij met veel meer plezier hun werk beter kunnen uit voeren.

    Ik ben opgeleid en heb enkele jaren ervaring in marketing- en communicatiewerk. Als communicatieprofessional heb ik zelf ervaren hoe stress mij telkens probeerde mij te verleiden.
    Gefascineerd door de combinatie van persoonlijke ontwikkeling en de waarde toevoeging in mijn werk als communicatieprofessional ben ik op zoek gegaan naar methoden en technieken die werken om stress te voorkomen en te verminderen.

    Graag zet ik mijn kennis en ervaring in om andere (marketing- en communicatie) professionals te helpen om stress te reduceren zodat zij ook met meer rust, meer plezier en energie meer resultaat kunnen behalen in hun werk.

    Dit doe ik door het geven van (gratis) presentaties en workshops met het thema “omgaan met stress”. Daarnaast bied ik individuele stressreductie coaching aan en trainingen die ook gebaseerd zijn op het verkomen en herstellen van stress. Wil je meer weten over mijn aanbod? Ga dan naar mijn website: http://www.smitacoaching.nl.

    Groet & Glimlach :-),
    Ruth

Reacties zijn gesloten.