Nee, ErnoHannink werd niet aangekondigd als het beste social media bedrijf van de Achterhoek. Maar wel als No.2.

Daar stond ik dan, het één na beste social media bedrijf van de Achterhoek. Een éénpitter tussen al die grote namen.

top3 bsmba degraafschap skbwinterswijk ernohannink

Lees verder Beste Social Media Bedrijf van de Achterhoek #bsmba 2014

Heb jij een website die nog (redelijk) nieuw is en nog veel te weinig bezoekers trekt? Dan heb ik een video en webinar voor jou.

Donderdag 20 maart was het eerste webinar en dat ging over de basis. Wat moet je in ieder geval weten, zeker ook als je de bouw van je website (hebt) uitbesteed.

Dinsdag 25 maart was het tweede webinar dat ging over de verbeteringen. Wat moet je doen om van jouw website een Power Platform te maken.

Vrijdag 28 maart was het derde webinar dat ging over schrijven. De inhoud en de video opname vind je hieronder.

Weet je niet wanneer je wat moet doen met je website om er leven in te krijgen?

5 keer meer lezers in je artikelen voor een echt Power Platform

Tijdens dit Power Platform webinar heb ik verteld over:

1. Moeite met een artikel schrijven dat meer gelezen wordt?
Van onderwerp tot opmaak. Hoe plaats je een artikel dat wel gelezen wordt.

2. Links waardoor jij meer bezoekers krijgt
Waarom zijn de links naar jouw site zo belangrijk? Zo krijg je meer links.

3. Afbeeldingen waarmee je in het oog springt
Belangrijk om op te letten bij afbeeldingen. Uploaden of embedden wat is beter?

4. Audio en video waarmee je indruk maakt
De doelklant wil graag kennis met je maken, het liefst tijdens een kopje koffie. Gebruik audio en video en veel meer mensen maken kennis met jou.

5. De reacties stromen binnen
Reacties zijn belangrijk voor een actief artikel. Meer reacties betekent beter zichtbaar. Laat de lezer reageren.

Wil jij er nog één keer bij zijn (31 maart 2014), >> meld je dan nu aan.

Lees verder Van website naar Power Platform – webinar 3 de inhoud [video]

Heb jij een website die nog (redelijk) nieuw is en nog veel te weinig bezoekers trekt? Dan heb ik een video en webinar voor jou.

Donderdag 20 maart was het eerste webinar en dat ging over de basis. Wat moet je in ieder geval weten, zeker ook als je de bouw van je website (hebt) uitbesteed.

Dinsdag 25 maart was het tweede webinar dat ging over de verbeteringen. De inhoud en de video opname vind je hieronder.

Weet je niet wanneer je wat moet doen met je website om er leven in te krijgen?

5 keer een optimalisatie om van jouw website een Power Platform te maken

Tijdens dit Power Platform webinar heb ik verteld over:

1. Plugins die het allemaal veel eenvoudiger maken
Uit de lijst van plugins die ik aanbeveel laat ik er een paar kort zien. Ik vertel je waarom ik ze gebruik en waarom jij ze ook wil gebruiken.

2. Optimalisatie voor de bezoeker
Wat is je website zonder de bezoeker? Tips om het de bezoeker zo eenvoudig mogelijk te maken. Wat willen ze zeker zien.

3. Optimalisatie voor de zoekmachine
Jouw doelklant zoekt naar haar probleem in de zoekmachine. Enkele tips waardoor je beter gevonden wordt door jouw doelklant.

4. Optimalisatie voor de social media
Zoekmachines zijn nog wel de belangrijkste bron voor verkeer voor de meeste sites. Social media rukt op en is een duidelijke tweede. Hoe krijg jij de juiste bezoeker via Facebook, Twitter, LinkedIn…

5. Optimalisatie voor resultaat
Hier draait het natuurlijk allemaal om. Welk doel heb je gesteld in deel 1 en hoe ga je dat bereiken. Sneller en eenvoudiger het gewenste resultaat bereiken.

Wil jij de volgende keer (28 maart 2014) er ook bij zijn, >> meld je dan nu aan.

Lees verder Van website naar Power Platform – webinar 2 de verbetering [video]

Heb jij een website die nog (redelijk) nieuw is en nog veel te weinig bezoekers trekt? Dan heb ik een video en webinar voor jou.

Donderdag 20 maart was het eerste webinar en dat ging over de basis. Wat moet je in ieder geval weten, zeker ook als je de bouw van je website (hebt) uitbesteed.

Weet je niet wanneer je wat moet doen met je website om er leven in te krijgen?

De 5 stappen voor een levendige website en meer bezoekers

Tijdens dit Power Platform webinar heb ik verteld over:

1. Het belangrijkste doel van je site
We komen tot het belangrijkste doel voor jouw website.

2. De juiste klant aantrekken
Veel bezoekers lijkt interessant, maar hoe krijg je bezoekers die ook klant willen worden?

3. Wat er misgaat op de belangrijkste pagina’s in je site
Wat zijn de belangrijkste pagina’s van je site. Deze pagina’s mag je niet missen. Belangrijker nog, dit moet op deze pagina’s staan.

4. Waar komen bezoekers vandaan
Wat is belangrijk voor meer bezoekers. Waar komen ze nu vandaan en waar wil je dat ze vandaan komen. Wat is het belangrijkste punt voor je website om vindbaar te zijn.

5. Extra
Dit mag niet ontbreken op jouw site om er een Power Platform van te maken.

Wil jij de volgende keer (28 maart 2014) er ook bij zijn, >> meld je dan nu aan.

Lees verder Van website naar Power Platform – webinar 1 de basis [video]

In mijn blog-babytijd ging het voor mij over mensen enthousiast maken.

Ik kreeg vaak te horen dat ik zelf enthousiast was en goed was in mensen enthousiast maken voor nieuwe dingen. Niet voor niets heet het blog enthousiasmeren.nl (staat nog steeds online).

Ik heb daarna wel geleerd dat mensen enthousiast maken (inspireren) leuk is, maar niet veel oplevert. Er moet ook een actie komen. Door enthousiast te vertellen over wat jij doet of over andere dingen enthousiast vertellen, worden mensen geen klant.

inspireren-helpen

De noodzaak om klant te worden als ze eenmaal enthousiast of geïnspireerd zijn is laag.
Ze zijn nu enthousiast dus ze kunnen weer verder zonder jouw hulp. Sterker nog ze hebben je hulp net gehad en het heeft geholpen. Ze zijn enthousiast en kunnen weer verder.

Lees verder Mensen inspireren en mensen helpen

Onze trouwdag was een groot feest. Zoals het hoort in de Achterhoek en Twente. Je tantes, ooms, neven en nichten, vrienden, de buurt (oudershuis en nieuwe huis) en collega’s nodig je uit.

Dit is zoals dat gaat in onze regio. Zo zijn wij ook op verschillende bruiloften geweest en gaan we nog steeds naar bruiloften van neven en nichten. Dus wij deden dat ook.

Wedding focus

Focus

Lees verder Ga je breed of diep met je doelgroep? Wat is beter?

Herken jij je in een van de volgende situaties? Je coachpraktijk kan meer klanten gebruiken. Je wilt je bezinnen op je coachactiviteiten. Of…

  • Je wilt inspiratie opdoen voor toekomstige strategieën in je ondernemerschap.
  • Je hebt een goedlopende praktijk en wil je verder verrijken op ondernemersvlak.

Til je bedrijf naar een hoger plan. Ontwikkel jouw ondernemerskennis en maak je coachbedrijf succesvol.

  • Heb jij genoeg van je dalende aantal klanten?
  • Heb je moeite met een klantenbestand opbouwen?
  • Ben jij meer tijd kwijt aan acquisitie dan aan coachingsactiviteiten?
  • Wil jij weten hoe je jouw coachbedrijf succesvol kunt maken én houden?

Daarvoor introduceert Nienke Lokhorst (oprichter van de Coachloper), samen met 6 andere top-experts op ondernemersgebied, een kennis- en netwerkevent voor coaches.

Professionaliseringsdag voor de ondernemende coach:

11 april 2014

Op vrijdag 11 april zijn 7 experts verzameld op één plek, speciaal voor jou
experts-coachloper-580

Sabriye Dubrie Jennifer Delano Martijn Meima Veronique Prins Klaar Mous Nienke Lokhorst Erno Hannink Lees verder Professionaliseringsdag voor de ondernemende coach: 11 april 2014

Het liefst zou ik nog veel meer lezen. Een of twee boeken per week, 100 boeken per jaar. Toch lees ik al 10 keer zoveel als de gemiddelde ondernemer en CEO.

Frank Meeuwsen starte het initiatief om #shelfie het woord van 2014 te maken. In plaats een foto van jezelf (selfie) een foto van je boekenkast.

shelfie boeken top 5 2013

Lees verder Mijn eerste #shelfie en mijn boeken top 5

Het afgelopen jaar heb ik vaak gezocht naar oplossingen die me helpen om meer de dingen te doen die bijdragen aan mijn doelen. Van papiertjes met allemaal dingen te doen tot lokale en online apps.

Zie bijvoorbeeld het artikel 3 nieuwe beste vrienden die me helpen meer te doen

to do prioriteiten

De papieren methode heb ik in die tijd steeds verbeterd.

Lees verder Krijg je te weinig gedaan? Kies maximaal 3 prioriteiten per dag

Er is een geweldig initiatief waarbij allerlei mensen hun mooiste, meest bizarre, meest verdrietige moment van het jaar delen. Met iedereen.

#mijnmoment is een initiatief van Henk-Jan Winkeldermaat (@punkmedia). Ieder jaar weer de mooiste en meest ontroerende verhalen.

Zijn bedrijfsnaam zegt het al, hij is een rebel. Alles net even anders. Dit jaar is het de 10e editie van #mijnmoment. “Tijd om te stoppen”, zegt Henk-Jan.

Met dochterlief in de kano naar de sluis bij Gaanderen

Lees verder Geen #MijnMoment 2013 voor mij
Kiezen voor een doelgroep is doodengHandboek Hyperspecialisatie