Verdubbel je coachingsbedrijf in één jaar.
Wat betekent verdubbelen hier?

Dubbel zo veel klanten? Dubbel zo veel werk?

Voor de meesten van ons betekent het verdubbelen van je omzet als vanzelf het verdubbelen van het aantal uren dat je werkt, met dubbel zo veel klanten.

Tijdens de Verdubbeldag ontdekte één van de deelnemers dat een dubbele omzet onmogelijk te realiseren was met de huidige werkwijze. Zoveel coachingsessies ging gewoon niet.

Het verdubbelen van je bedrijf dat ik voor ogen heb, gaat over niet veel meer uren met een verdubbeling van de omzet. Of beter nog, met minder uren werken ‘in je bedrijf’. Wel meer uren werken ‘aan je bedrijf’.

Hoe kun je meer omzet bereiken?

  1. Hogere prijzen vragen voor hetzelfde product.
  2. Meer bestaande producten verkopen aan bestaande klanten.
  3. Nieuwe producten verkopen aan bestaande klanten.
  4. Bestaande producten verkopen aan nieuwe klanten.
  5. Nieuwe producten verkopen aan nieuwe klanten.

De verschillende mogelijkheden zijn oplopend in tijd, energie en risico hieronder uitgewerkt.

Lees verder 5 mogelijkheden om je omzet te verdubbelen

In 2012 en 2013 bereikte ik voor mijn bedrijf een dieptepunt. Nog steeds werkte ik iedere dag met veel plezier in en aan mijn bedrijf maar ik boekte veel te weinig resultaat.

In 2014 realiseerde ik een verdubbeling van de omzet en de winst van het jaar er voor.

Verdubbel je coachingsbedrijf in één jaar

Lees verder Van 20.000 naar 40.000, van 30.000 naar 60.000 dat is verdubbelen

Je hebt een nieuw product gemaakt voor jouw doelklant. Wat doe je dan om dit bekend te maken?

Je zet het op je website. Je deelt het met een aantal mensen. Je schrijft er over in een email naar je lijst. Dat is het dan.

Wat gebeurt er? Niets, helemaal niets. Niemand die het bestelt. Niemand die er vragen over stelt. Je hebt hard gewerkt aan je nieuwe product en nu lijkt het te mislukken. Het lijkt of niemand er interesse in heeft.

Ik zeg bewust lijkt, want dat weet je helemaal niet. Eigenlijk heeft niemand goed kennis gemaakt met jouw nieuwe product.

Help de klant Ja! zeggen

Lees verder Help de klant Ja! te zeggen voor jouw coaching

Je hebt een mooi coachingsbedrijf en je wil onze wereld verbeteren. Jouw visie is het om zoveel mogelijk mensen te helpen in hun leven met jouw coaching.

Je weet zeker dat veel mensen een beter leven kunnen leiden, gelukkiger kunnen worden, met een beetje hulp.

Je bent een goede coach en hebt een stevige coachingsopleiding gevolgd. Je hebt een visie en een missie.

“Een visie zonder plan blijft een mooie droom.”

Realistisch omzetdoel

Lees verder In 7 stappen jouw realistisch omzetdoel voor dit jaar

Je hoort het vast vaker, “Kies een doelgroep!”

Ik heb het zelf ook heel vaak gezegd. Sterker nog ik heb een boek met de titel “Kies je doelgroep”. Ondertussen heb ik ervaren dat het kiezen van een doelgroep niet handig is.

Nee, het is ook niet Kies je niche. Een hele specifieke groep die nog veel kleiner is dan een doelgroep. Een niche is wel handiger dan een doelgroep omdat ze veel kleiner is. Maar… ook hier heb ik ervaren dat het niet werkt.

je moet geen doelgroep of niche kiezen

De twee grote nadelen van het kiezen van een doelgroep of niche is:

Lees verder Je moet geen doelgroep of niche kiezen

Ik heb een kort bericht voor je opgenomen voor als je nog twijfelt.

 

 

Kijk waar het over gaat

Meer klanten, meer omzet, online zichtbaar en vrijheid.

Tips, artikelen en antwoorden van mij.

Hulp van de andere deelnemers.

Lees meer over The Vaul en hoe jij dit bereikt je hebt nog tot zaterdag 28 februari 2015, 23.59u.

Lees verder Een bericht voor je opgenomen

De afgelopen dagen kreeg ik verschillende vragen over het platform voor coaches die het dit jaar anders willen doen. Een paar behandel ik er hier.

Heb jij nu ook nog vragen? Dan heb ik vanmiddag een speciaal webinar om jouw vragen te beantwoorden over The Vault. Zie hieronder voor meer informatie.

Krijg ik de juiste informatie?

Er staat op dit moment al veel informatie in The Vault. Ik blijf daar continue nieuwe informatie en handleidingen aan toevoegen.

Lees verder Vragen die leven over The Vault

Het is begin 2006. De ondernemer zegt tegen mij dat het tijd wordt dat ik minder nieuwe dingen ga doen. Meer oogsten van alles dat ik tot nu toe gezaaid heb.

Minder vernieuwen, meer het laaghangende fruit plukken. Dat waren zijn woorden.

Het was de laatste druppel voor mij. Dit is niet wat ik wil.
April 2006 zit ik bij de ondernemer in het kantoor om te vertellen dat ik het anders wil. Ik wil het voor mijzelf proberen. “Ik neem ontslag.”

Ik ga het voorlopig helemaal alleen doen.

Lees verder De mythe die ik zelf geloofde, die ene workshop, en dat boek en dan komt het goed

Voor in de zaal zit een man die gisteren jarig was. Hij heeft een taart gekregen en een paar klompen. Bezig met de laatste voorbereidingen.

De zaal loopt vol met de deelnemers die meer willen leren. Nu zit hij achter in de zaal en bladert nog wat door zijn telefoon.

Jack Daly

Net als gisteren heeft hij een spencer, met zijn naam, over zijn overhemd. Heel Amerikaans. Hij is een Amerikaan.

De zaal is vol en wacht gespannen op wat er gaat komen.

Lees verder Stel je een wereld voor waar iedereen meerdere coaches heeft

Publiceren wat is dat eigenlijk? Het belangrijkste is dat je jouw ideeën in de buitenwereld krijgt.

Dit kan op vele manieren. Er is altijd een manier die goed past bij jou. En ik verklap vast dat schrijven voor jou als ondernemer heel belangrijk is.

Zichtbaar

Als ondernemer moet je zichtbaar zijn voor de mensen die jij wil helpen. Heel zichtbaar.

Lees verder Publiceren is noodzakelijk om zichtbaar te worden