Wil je meer bereiken iedere dag? Kies bewust wat je gaat doen.

De afgelopen jaren heb ik verschillende middelen getest om meer gedaan te krijgen. Online, software op de Mac en PC en apps voor op de telefoon en tablet.

Maar… de papieren versie werkt voor mij het allerbeste. Eén klein blaadje waarop de prioriteit en doelen voor vandaag staan. Deze ligt naast mijn laptop op mijn bureau. Zodat ik continue zicht heb op wat het belangrijkste is voor vandaag.

Ga ik op pad dan gaat de prioriteitlijst voor die dag ook mee.
weinig gedaan? Doe minder

Lees verder Krijg je te weinig gedaan iedere dag?

Hij deed het weer

Ik geloof het zelf haast niet, maar ik heb het weer gedaan. En ik ben nog niet eens op de helft.

Vorige week donderdag rolde de eerste bestellingen van de printer bij Scan Laser. De eerste klanten ontvingen 1 augustus de eerste exemplaren van het fysieke boek Handboek Hyperspecialisatie.

Handboek Hyperspecialisatie drukproef

Zoals Lorelle VanFossen mij al voorstelde bij haar schrijfclub:

“This is Erno from The Netherlands, he is an author and published four books already.”

Lees verder Hij deed het weer

Een intrigerende vraag om over na te denken: Als je het geld niet nodig had, waarmee zou jij dan je dag vullen?

Het gaat er dus niet over dat je super rijk bent of zo. Het gaat er meer om dat je tijd genoeg hebt.

Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Je kunt van alles doen en je hoeft je geen zorgen te maken over geld. Wat zou jij dan doen?

Lees verder Wat zou jij doen als geld geen rol speelde?

Met de ervaringen van mijn eigen online activiteiten van de afgelopen jaren heb ik onderstaand ‘Ideale Klant Aantrek Model’ ontwikkeld.

Dit model gebruik ik om mijn bedrijf goed vindbaar te maken. Om de doelklant aan te trekken en echt contact te maken met mijn ideale klant.

Gebruik het gerust en ervaar de eenvoud. De uitleg over het model vind je hieronder.
Het model publiceerde ik al eerder. Nu een update.

Ideale Klant Aantrek Model - trek jouw doelklant aan

Lees verder Het Ideale Klant Aantrek Model om No.1 te worden in jouw niche [update]

Zien mensen jou overal op dezelfde manier?

ben jij overal herkenbaar?

Kijk eens naar

  • je website,
  • je LinkedIn profiel,
  • je Twitter profiel,
  • Facebook profiel en je
  • handtekening onderaan je e-mails.

Zie je overal dezelfde teksten en uitstraling?

Lees verder Ben je herkenbaar?

In de sociale media die we gebruiken, Twitter, Facebook, blog, Pinterest, LinkedIn etc. spelen afbeeldingen een belangrijke rol. Een top 10 van de beste sites met gratis foto’s.

We kijken eerder bij een aantrekkelijke afbeelding in vergelijking tot een bericht met alleen maar tekst. Plaats dus zo veel mogelijk een mooie afbeelding bij je update in Facebook of in het artikel op je Power Platform.

Top 10 sites Gratis Foto's

Waar vind je goede afbeeldingen?
Er zijn veel sites waar je goede, mooie en gratis afbeeldingen vindt. Hieronder een overzicht van de 10 betere sites.

Lees verder De mooiste gratis foto’s voor jouw sociale media

Iedere maand een Vraag & Antwoord webinar voor jullie. Stel je vragen en samen gaan we zoek naar de antwoorden.

Ieder V&A webinar begin ik met een korte introductie van een bepaald onderwerp. Deze keer heb ik meer verteld over de Problogger Academy in Portland. Dit was een sub-evenement van het World Domination Summit #WDS2014.

Pat Flynn Small Quick Wins wds2014 QandA Problogger Academy

De belangrijkste punten van de academy die ik deelde in het webinar:

Lees verder Inspiratie van Problogger Academy tijdens #WDS2014 #QandA Monday 14 [video]

In minder dan 1 minuut de kern van het Handboek Hyperspecialisatie in 30 dia’s. Zie de presentatie hieronder.

“Ik wil meer klanten zonder te veranderen in een urenfabriek.” Dit zei Josephine Bots en dit was de insteek van het Handboek Hyperspecialisatie.

Small businesses fail - seth godin - hyperspecialisatie

Lees verder In 30 slides de kern van hyperspecialisatie #boektoer

Wat een bijzondere week heb ik zojuist meegemaakt. Een goed gevoel om er af en toe uit te breken, uit de veilige omgeving.

Uit mijn comfortzone. Mensen ontmoeten. Kijken waar ik sta in de wereld.

De twee belangrijkste conclusies van de week in Portland: met focus kun je enorm veel bereiken en ik heb al best veel gedaan en bereikt.

World Domination Summit 2014 WDS2014 Focus Start

Lees verder Focus en Start – World Domination Summit 2014 #wds2014

Netwerken voor de introverte coach. Het is lastig. Hoe kom je dan toch in contact met jouw klant?

Netwerken in de drukte. Veel mensen. Mensen die je (nog) niet kent.
Heb je hier moeite mee?

Op zoek naar een bekende. Iemand waarmee je al eerder hebt gesproken. Iemand die aardig lijkt van een afstand.

Netwerken voor introverts - doelklant

Lees verder Hoe kom je in contact met je doelklant – voor de introverte coach