Jouw expertise wordt meer waard als je het voor jezelf houdt. Je kunt steeds weer geld vragen als je met jouw expertise één bedrijf of slechts een paar mensen helpt.

Je kunt geld vragen als je de expertise deelt in een training of als je iemand coacht. Zo heeft je expertise dus een economisch voordeel. Jouw kennis, die je alleen deelt als er voor wordt betaald. Of wordt het juist meer waard als je het weggeeft?

 

Jouw expertise delen met meer mensenLees verder…

Lees verder Jouw expertise delen met meer mensen

In deze aflevering het interview met ondernemerscoach Veronique.

Ze is echt van de actie. Voor zichzelf en voor haar klanten. Met haar bedrijf verdient ze een mooie omzet van ruim 6 cijfers en dit doet ze allemaal in haar eentje. Voor 2016 heeft ze een groei van 30% voor ogen.

Luister het gesprek voor de cijfers die ze deelt in dit gesprek.

Veronique Prins - doen

Lees verder…

Lees verder Niet teveel denken, Gewoon doen – Veronique Prins

Je hebt het vast vaker gehoord of je gebruikt ze zelf. Uitspraken als “Geld is niet belangrijk” en “Geld maakt niet gelukkig”. Het klopt, geld maakt niet gelukkig.

Aan de andere kant, geen geld maakt ook niet gelukkig. Geld doet er toe.

In mijn omgeving werd een beeld geschetst dat mensen met veel geld slechte mensen zijn. Dat betekent dus ook, dat als ik veel geld verdien, dat ik ook een slecht mens ben. Een goede reden om nooit veel geld te verdienen.

Waarom geld er toe doet Lees verder…

Lees verder Waarom geld er toe doet

Een aantal jaren geleden heb je een keuze gemaakt. Dit is de richting die je op gaat. Dit is de focus.

Gaandeweg pakte die keuze anders uit dan je had verwacht. Het aanbod dat je hebt wordt niet ontvangen zoals je wilt. De klanten die je op het oog had kopen het product niet.

Dit is het moment dat je een keuze moet maken, je gaat doorzetten of kantelen.

Tip: Lees ook – Waarom geld er toe doet

Pivot - het kantelpunt - Soms moet je veranderen
Lees verder…

Lees verder Pivot – het kantelpunt – Soms moet je veranderen

Vorig jaar had ik één woord als richting voor 2015: Zichtbaar

Naast dat ene woord had ik 3 onderwerpen voor 2015:

  • conversie
  • rust
  • assistentie

Zichtbaar zijn blijft een lastig onderwerp voor mij. Wanneer ik nu terugkijk zie ik, dat ik pas na de zomer zo ver was om direct contact te zoeken met mensen. Om offline zichtbaar te worden en niet alleen online. Daar ga ik in 2016 zeker mee door. Het is belangrijk voor mij en mijn klanten.
houvast voor een jaar - mijn 3 woorden voor 2016

Lees verder…

Lees verder Houvast voor een jaar – mijn 3 woorden voor 2016

In de vorige aflevering hebben we het gehad over marketing.

Vandaag gaan we het in de laatste aflevering van deze serie hebben over de 90 dagen.

Serie over jaarplan - 90 dagen

Lees verder…

Lees verder Serie over jaarplan – 90 dagen

In de vorige aflevering hebben we het gehad over het cijfers.

Vandaag gaan we het hebben over marketing.

marketing 4-5

Lees verder…

Lees verder Marketing – 4 van 5

In de vorige aflevering hebben we het gehad over het rustmomenten.

Vandaag gaan we het hebben over cijfers.

cijfers 3-5

Lees verder…

Lees verder Cijfers – 3 van 5

In de vorige aflevering hebben we het gehad over het moodboard.

Vandaag gaan we het hebben over rustmomenten.

rustmomenten

Lees verder…

Lees verder Rustmomenten – 2 van 5

Dit is een serie van 5 afleveringen over het maken van een jaarplan.

Vandaag de eerste aflevering.

serie over jaarplan

Lees verder…

Lees verder Serie over jaarplan – 1 van 5