In een introductie  voor haar nieuwe training bij MindValley deelde Gina DeVee de coaching matrix.

Deze matrix sprak mij aan want ik zie veel coaches die blijven hangen op hun niveau.

In het kort de 5 verschillende niveau’s in de coaching matrix van Gina DeVee:

  1. Taster Coach
  2. Hourly Coach
  3. Package Coach
  4. Intensive Coach
  5. Premier Coach
Lees verder Welke type coach ben jij?

Het is vandaag 18 april. Een bijzonder dag toch?

Een beetje extra bijzonder voor mij. Het is mijn verjaardag. :)

Graag maak ik deze dag ook bijzonder voor jou. Vanaf vandaag is mijn nieuwste boek ‘Verdubbel je oachingsbedrijf in één jaar’ uit.

Na een paar maanden hard werken is het klaar. Net op tijd.

Je kunt het hier gratis downloaden. http://verdubbelboek.nl

Veel plezier met het lezen en toepassen van de 10 stappen voor jouw bedrijf.

Laat de in reacties hieronder horen wat je er van vindt! Ik hoor het graag. Dat is een soort kadootje voor mij :)

Lees verder Verdubbelboek – kado voor jou

Je moet meer in het centrum gaan staan. Jij hebt iets te vertellen, maar je beweegt vooral langs de rand. Te weinig mensen horen jouw verhaal.

Dat is wat een bekende spreker uit Australië me mee gaf aan het einde van het sprekersevenement in 2013.

Hij had gelijk.
Tijdens netwerk bijeenkomsten, sta ik aan de zijkant en kijk naar de interactie van andere mensen. Ik houd er niet van om veel mensen snel aan te spreken. Liever praat ik met een paar mensen en leer elkaar beter kennen.

Lees verder Het drong plotseling tot me door – ik ben anders zichtbaar #verdubbelen

Ga even ontspannen zitten. Zet je gedachten open en stel je eens voor:

Klanten komen op je af. Nog belangrijker, de juiste klanten komen op je af. Mensen die jij heel graag wil helpen.

Een constante stroom van nieuwe klanten. De omzet stijgt en gaat richting het doel dat je eerder hebt bepaald (zie 4 doelen in dit artikel de geld mindset). Je voelt dat jij onafhankelijk wordt en je ervaart de vrijheid die je zocht toen je als zelfstandige coach met je bedrijf begon.

Mensen herkennen en erkennen jouw werk.
Zie je het voor je? Proef je de vrijheid al bijna?

Voorzichtig kom je weer terug naar de werkelijkheid.
Wat is er tussen waar je nu staat en die vrijheid?

Zichtbaarheid

Je komt af en toe bij een netwerk bijeenkomst. Je geeft een workshop. Je bent ooit een Facebook pagina gestart. Met je persoonlijke profiel op Facebook verbind je vooral met vrienden en familie. In je LinkedIn profiel verbind je met mensen die je een hand hebt gegeven. Je plaatst weinig berichten in deze netwerken. De berichten die je plaatst gaan vooral over niet-werk dingen.

Natuurlijk heb je een website, maar daar is al een tijdje niet veel meer veranderd. Het laatste ‘nieuws’ is niet echt nieuw meer. De website krijgt ook niet veel bezoekers; minder dan 100 per dag.

Tegelijk weet je dat er veel mensen zijn die jouw hulp nodig hebben.
Zij hebben een probleem en jij kunt daar bij helpen.

Jij bent onvoldoende zichtbaar voor de mensen die lijken op jouw doelklant.
Jouw site is niet goed vindbaar in de zoekmachine. In de online netwerk sites ben je nauwelijks zichtbaar voor de mensen die jou nodig hebben.

Wil je meer klanten helpen?

Dan wordt het tijd dat je zichtbaar wordt!

Ik begrijp heel goed dat dit veel eenvoudiger is gezegd dan gedaan.
Wat is bijvoorbeeld zichtbaar zijn? Kom je dan op radio en tv, ligt er paparazzi voor je deur om foto’s van jou en je gezin te maken? Of kan het ook anders?

Zichtbaar zijn als zelfstandige coach is niet meer dan op het juiste moment in beeld komen voor de potentiële klant met het probleem dat jij oplost. Het juiste moment is het moment dat ze bewust worden van het probleem en er mee aan de slag willen. Ze gaan op zoek naar een oplossing voor zijn/haar belangrijkste probleem. Dan moet jij zichtbaar zijn. Dan moet jij in beeld komen bij deze klant.

Zichtbaar gaat voor een deel over je uitstraling, laten zien dat je er bent:

  • Zelf geloven in de waarde die je levert.
  • Vertrouwen hebben dat die klanten ook echt op jou af komen.
  • Helemaal jezelf zijn en daarmee precies de juiste mensen aantrekken.

Zichtbaar gaat ook over jouw klant heel goed kennen:

  • Precies weten wat het probleem is van jouw doelklant.
  • Waar ze hulp nodig hebben.
  • De woorden achterhalen die zij gebruiken om hun probleem te omschrijven.
  • Deze informatie gebruiken in jouw communicatie.

Jouw zichtbaarheid gaat dus over jou én over je klant.
Het kost namelijk te veel energie om voor iedereen zichtbaar te zijn.

Wees zuinig met je energie en gebruik het om zichtbaar te zijn voor de juiste mensen.

Verdubbel de omzet van je coachingsbedrijf in één jaar

verdubbelboek-2015-cover-200x281Met ingang van 1 april plaats ik iedere dag een artikel. Iedere dag. Ik neem je mee in een kijkje achter de schermen voor het Verdubbelboek. De aanloop naar het webinar op 21 april en de Masterclass Verdubbelen op 30 april 2015. Zet ze vast in je agenda.
Zie alle artikelen in deze serie via Verdubbelen.

Webinar Verdubbel je coachingsbedrijf in één jaar

webinar in 10 stappen verdubbelen van je coachingsbedrijf
Het webinar waarin ik je de 10 stappen laat zien waarmee ik vorig jaar de omzet van mijn bedrijf verdubbelde.
Logische en concrete stappen.

Kijk mee en gebruik de 10 stappen voor jouw coachingsbedrijf.
http://ernohannink.nl/10-stappen-verdubbelen/

Een gratis webinar met ruimte voor jouw vragen. Meld je nu aan en kijk 21 april om 11.00u met mij mee.

Lees verder Zichtbaar voor de juiste klanten, stel je eens voor #verdubbelen

In theorie is een coach de beste verkoper.

Ik zal het je bewijzen met de kortste verkoopcursus van sales goeroe Jack Daily:

Stel vragen en luister.

Je stelt vragen aan de potentiële klant om te achterhalen wat haar grootste probleem is. Je onderzoekt wat ze willen bereiken en hoe jij hierbij het beste kunt helpen.

Ze hebben namelijk hulp nodig om het probleem goed en zo snel mogelijk op te lossen.

Lees verder Coach is de beste verkoper #verdubbelen

In een eerder artikel schreef ik over het belang van een plan en hoe je een realistisch plan maakt om je coachingsbedrijf te verdubbelen.

Maar hoe houd je je nu aan dat plan gedurende het jaar?

Meer grip op het omzetdoel

Jouw omzetdoel voor het jaar is een goede start. Wanneer je alleen werkt met een doel voor het hele jaar wordt het lastig om je doel te bereiken. Met dit getal heb je richting over het jaar maar je weet niet precies wat je per maand moet realiseren. Daardoor is het lastig om je omzet en doel in de gaten te houden.

Lees verder Meer grip op je omzetdoel #verdubbelen

Beantwoord de volgende vragen voor een andere kijk op geld en inkomen:

Veranderingen

  • Op welke kosten kun je besparen zonder dat het jullie levenskwaliteit negatief beïnvloed?
  • Kun je 10% meer besparen op deze kosten zodat je een investering kunt doen in je eigen ontwikkeling?
  • Wat moet je doen om 10x meer te verdienen, per uur, dag of per jaar?
  • Hoeveel meer uren kun jij werken aan jouw passie projecten als je 10x meer verdient voor ieder uur dat je werkt?
Lees verder Anders denken over geld en inkomen #verdubbelen

In de jaren dat ik te weinig verdiende en ik het niet belangrijk vond wist ik waar ik ongeveer stond financieel. Ik wist niet precies wat er op de bank stond of hoeveel ik per maand verdiende. Maar ik wist het wel zo ongeveer.

In die tijd had ik wel doelen gesteld over hoeveel ik wilde verdienen met hele optimistische aantallen voor klanten. Of ik aan het einde van het jaar mijn doel ging realiseren wist ik ook pas aan het einde van het jaar. Dit gaf mij dus geen ruimte om nog extra stappen te zetten om mijn doel te realiseren. We hadden ons toch weer een jaar gered en ik deed wat ik leuk vind.

Nu kijk ik iedere dag naar mijn bankstand en naar de omzet voor deze maand. Ik weet mijn doel niet alleen voor het jaar maar ook per kwartaal en per maand. Ik kan dus nu iedere maand extra acties ondernemen als ik zie dat ik achterloop op mijn doelstelling.

Lees verder Zicht op mijn financiën #verdubbelen

Wat denk jij dat je tegenhoudt om je coachingsbedrijf te verdubbelen? Om twee keer zoveel omzet te behalen met je coaching dan je nu doet?

Klanten? Producten? Prijs? Marketing? Promotie? Verkeer naar je website? Connecties in de sociale netwerken?

Mis.

Het belangrijkste dat mij (en jou) tegenhoudt om de omzet van het bedrijf te verdubbelen zit in ons hoofd.

Lees verder Jouw geld mindset houd je tegen

Betekent een verdubbeling van je coachingsbedrijf dat je altijd maar meer wil? Meer omzet, meer geld voor jezelf?

Voor mij is dat in ieder geval niet zo.

Ik ben op een missie om 100.000 coaches te helpen om nummer 1 te worden in hun niche. Dat betekent dat ik daarmee voorlopig vooruit kan. :)

Help ik steeds meer coaches dan verdien ik met mijn bedrijf ook steeds meer geld. Hierdoor kan ik steeds meer investeren in mijn bedrijf en steeds beter en meer coaches helpen.

Lees verder Altijd meer? #verdubbelen