logo Erno Hannink

Home    BUSINESS COACH     Blog     Podcast    over     contact


Schrijf je in en mis geen enkele tip over keuzes maken, groeien en vrijheid.
Als kado ontvang je ook het boekje 'De 11 Winstoptimalisatie elementen van online marketing en verkoop'.


Juiste balans tussen korte en lange termijn – Alen Sirovica
Alen Sirovica is mede-oprichter van Elephant, een digitaal bureau dat organisaties helpt te digitaliseren. Hij begon zijn carrière als designer,[...]
Investeren in mijn bedrijf of meer spullen kopen
“Is geld iets wat je drijft?” vroeg Rens (klant).“Nee, niet echt.” Wat mij wel drijft is ondernemers coachen op weg[...]
Meer rust krijgen door je beste werk te leveren
Enkele maanden geleden werd ik uitgenodigd door een ondernemer voor een gesprek. Naar aanleiding van mijn verhaal over hyperspecialisatie wilde[...]
Wat doet een business coach?
Bij business coaching bepaalt de ondernemer zelf het doel. Met dat doel in het achterhoofd stelt de coach vragen, geeft[...]
Extreem klantgericht met maatschappelijke impact – Daniëlle de Jonge
Vandaag het gesprek met Daniëlle de Jonge. Daniëlle is expert in eigentijdse klantrelaties. Met een praktische en inspirerende aanpak helpt[...]
Belangrijkste taken voor de ondernemer
Wanneer je met jouw bedrijf wilt doorgroeien naar de volgende fase moet je iets veranderen. Je wilt groeien door dat[...]
500 acties voor een beter bedrijf
Hoe zorg je ervoor dat je ieder jaar 500 acties doet die belangrijk zijn voor jou en de toekomst van[...]
Wie kan ik zakelijk vertrouwen?
In een relatie, zakelijk of privé, vind ik het belangrijk dat ik van een ander een ander op aan kan.[...]
Chaos in mijn hoofd
Er is veel te doen en ik heb te weinig tijd. Herken je dit?Je hebt een overvolle to-dolijst en er[...]

Alle artikelen

Juiste balans tussen korte en lange termijn – Alen Sirovica
Alen Sirovica is mede-oprichter van Elephant, een digitaal bureau dat organisaties helpt te digitaliseren. Hij begon zijn carrière als designer,[...]
Investeren in mijn bedrijf of meer spullen kopen
“Is geld iets wat je drijft?” vroeg Rens (klant).“Nee, niet echt.” Wat mij wel drijft is ondernemers coachen op weg[...]
Meer rust krijgen door je beste werk te leveren
Enkele maanden geleden werd ik uitgenodigd door een ondernemer voor een gesprek. Naar aanleiding van mijn verhaal over hyperspecialisatie wilde[...]
Wat doet een business coach?
Bij business coaching bepaalt de ondernemer zelf het doel. Met dat doel in het achterhoofd stelt de coach vragen, geeft[...]
Extreem klantgericht met maatschappelijke impact – Daniëlle de Jonge
Vandaag het gesprek met Daniëlle de Jonge. Daniëlle is expert in eigentijdse klantrelaties. Met een praktische en inspirerende aanpak helpt[...]
Belangrijkste taken voor de ondernemer
Wanneer je met jouw bedrijf wilt doorgroeien naar de volgende fase moet je iets veranderen. Je wilt groeien door dat[...]
500 acties voor een beter bedrijf
Hoe zorg je ervoor dat je ieder jaar 500 acties doet die belangrijk zijn voor jou en de toekomst van[...]
Wie kan ik zakelijk vertrouwen?
In een relatie, zakelijk of privé, vind ik het belangrijk dat ik van een ander een ander op aan kan.[...]
Chaos in mijn hoofd
Er is veel te doen en ik heb te weinig tijd. Herken je dit?Je hebt een overvolle to-dolijst en er[...]
De klant in het hart van het bedrijf – Maaike Vrenken
Vandaag post ik het gesprek met Maaike Vrenken. Maaike Vrenken is zelfstandig organisatie-veranderdeskundige met inmiddels ruim 20 jaar ervaring in[...]
Kiezen om minder te doen voor meer resultaat
Wanneer je iedere dag tijd tekort komt, dan kun je proberen steeds efficiënter te gaan werken. Je kunt bijvoorbeeld leren[...]
Angst die een goede beslissing in de weg staat
De afgelopen weken sprak ik met een aantal ondernemers die hulp zochten bij het maken van een bepaalde keuze met[...]
Vriendschap is onvoorwaardelijk
Begin 2019 overleed de moeder van M., mijn schoonmoeder. Op zo'n moment gaan mijn dagen er ineens heel anders uitzien.[...]
Hoe huur je een business coach in? 7 concrete tips
Het is zover. Je bent tot de conclusie gekomen dat je iets wilt veranderen en verbeteren in je bedrijf. En[...]
Het goede aan het zakelijke verbinden met Youbedo – Michael van Loenen
Vandaag het gesprek met Michael van Loenen. Michael is sociaal ondernemer en mede-oprichter van Youbedo. Zijn levensmissie is het goede[...]
Potentiële klanten vinden via LinkedIn Sales Navigator
In het gesprek bleef zij maar doorvragen, "Waar vind ik die nieuwe klant dan?" We liepen samen door het proces[...]
De huilende baby die om aandacht vraagt
Een van de belangrijkste elementen die ik leerde uit de training van Toine Simons is de huilende baby in mijn[...]
Kies de titel van mijn nieuwe boek
Welke boek zou jij willen hebben? 11 beslissingen voor ondernemers om het groeiplafond te doorbreken De belangrijkste keuzes voor ondernemers[...]
Verborgen omzetkansen in je bedrijf
In jouw bedrijf zitten waarschijnlijk een aantal verborgen plekken waar de omzet voor het oprapen ligt. Deze plekken zitten vooral[...]
Interactieve digitale games die klanten helpen – Alex Kappelhoff
Vandaag het gesprek met Alex Kappelhoff. Alexander Kappelhoff is animator en inmiddels 6 jaar ondernemer in game development. Hij richtte[...]
Financiële informatie actueel en transparant voor je bedrijf
Een van de taken in mijn bedrijf die ik het liefste zo snel mogelijk uitbesteedde was de administratie. Herken je[...]
Wie komt op de eerste plaats: de klant of de medewerker?
Voor Martijn komt binnen het bedrijf de medewerker op de eerste plaats, maar voor ondernemer en adviseur Maaike Vrenken komt[...]
Gebruik dit filter om dichtslibbende to-do-lijsten te voorkomen
Vrijdag had ik een gesprek met twee managers, leden van het managementteam. In beide gesprekken ging het er op een[...]
Dit wordt door veel ondernemers ondergewaardeerd
Slaap is veel belangrijker voor onze gezondheid, ons leervermogen en ons welbevinden dan we tot nu toe dachten, maar toch[...]
Zelfzuchtige keuzes op weg naar een top bedrijf – Jolanda Damsma
Vandaag het gesprek met Jolanda Damsma. Jolanda heeft na haar burn-out besloten haar leven in te richten zoals zij dat[...]
Samenwerking met partners om verder te komen
Tijdens mijn ondernemerschap heb ik met veel mensen samengewerkt, maar de laatste paar jaar liep het aantal samenwerkingen terug. In[...]
Hoe krijg jij een website die jouw klant wel verder helpt?
Jouw huidige website werkt niet.Wat bedoel ik met werkt niet? Hij trekt te weinig bezoekers;Je krijgt geen aanvragen van de[...]
Hoe zorg je ervoor dat jullie oplossing eenvoudig te delen is?
Begin bij het probleem van de klant. En dan bedoel ik natuurlijk het probleem waar jij haar mee kunt helpen.[...]
Hoe word je onderscheidend in de markt?
Hoe maak jij het verschil?Waarom ben jij anders dan je concurrenten?Waarom moet de klant, die jij het liefst wilt helpen,[...]
We maken het bewust moeilijk voor mensen om klant te worden – Martijn Verspeek
Vandaag het gesprek met Martijn Verspeek. Martijn runt met in totaal 17 medewerkers Installatiebedrijf Verspeek uit Valkenswaard. Een klassiek, maar[...]
De balans tussen kiezen voor jezelf en kiezen voor de klant
De schrik van veel ondernemers: Begin met kiezen voor jezelf. Kies voor jezelf.Heb aandacht voor je gezin.Heb aandacht voor je[...]
Radicaal eerlijk en transparant naar je medewerkers
In de afgelopen 15 jaar heb ik veel geschreven. Het meeste op mijn blogs als trendgevoelig.nl, enthousiasmeren.nl en de laatste[...]
Kiezen voor de arena
Sinds ik zelf gestopt was met voetbal in mijn jeugd had ik er niet veel meer mee. Bijna 20 jaar[...]
Delegeren kun je leren
Delegeer het doel en niet de taken. Afgelopen week was ik bij twee ondernemers die gewend zijn om veel dingen[...]
Zo krijg je tips van je klant voor een betere website – Els Aerts en Karl Gilis
Vandaag het gesprek met Els Aerts en Karl Gilis. Els Aerts en Karl Gilis zijn de A en G van[...]
7 belangrijke lessen om te groeien naar € 15 miljoen
Cijfers die mijn interesse wekte: $ 15 miljoen jaarlijkse herhaalde inkomen in 6 jaar. Bijna $ 400.000 Anual Recurring Revenue[...]
Zo word je een betere ondernemer
Wat als ik niet 10 jaar werk aan één bedrijf maar ieder jaar een nieuw bedrijf start? Maakt mij dat[...]
Hoe mijn hulpvraag betere antwoorden krijgt van ondernemers
Ondernemer zijn brengt regelmatig een gevoel van eenzaamheid met zich mee. Er zijn keuzes die je maakt die je moeilijk[...]
Maximaal 40
Waarom werk je als rollercoaster (ondernemer 8-25 medewerkers) meer dan 40 uur? Iedereen in jullie bedrijf zou niet meer dan[...]
Wat er gebeurt wanneer je de klant in het hart hebt
In de eerste week van 2019 liep ik een blessure op rond mijn scheenbeen. De blessure werd met rust niet[...]
Waarmaken van jouw droom met de wereldverbeteraar – Juul Martin
Vandaag het gesprek met Juul Martin. Als ik zie hoeveel mensen er een goed idee of alleen al een verlangen[...]
De omgekeerde bucketlist
Heb jij een bucketlist, of, letterlijk gezegd, een emmerlijst? Een lijst met de dingen die je zeker wil doen voordat[...]
Onverwachte ontmoetingen
Ik ben een experiment gestart. Uit het gave boek Kern van de zaak van Maaike Vrenken en Maurits Hoefnagels komt[...]
Doe 90% van je tijd waar jij het allerbeste in bent
Waarom wil je kiezen voor de werkzaamheden waar jij het allerbeste in bent? Wanneer je hier het allerbeste in bent[...]
Veerkracht en innovatie in haar bedrijf en in het leven – Jojanneke van den Bosch
Vandaag het gesprek met Jojanneke van den Bosch. Jojanneke helpt organisaties en ondernemers unieke ideeën en creatieve concepten te ontwikkelen,[...]
Meer winst door deze vraag te veranderen
De vraag in je hoofd die je wil veranderen is de Hoe?-vraag.De Hoe? vraag, is de vraag die als eerste[...]
Hoeveel nieuwe klanten heb je nodig per jaar?
Hoeveel nieuwe klanten heeft jouw bedrijf nodig? Klanten die er toe doen. Klanten waar jij en je medewerkers graag mee[...]
Hoe krijg je meer rust terwijl je er geen tijd voor hebt
Wanneer krijg jij de beste ingevingen en ideeën?Als je volop aan het werk bent of in een moment van rust? Tijdens[...]
Medewerkers op één
“Onze medewerkers staan op 1. en onze klanten op 2.", zei Martijn. Tijdens mijn gesprek met ondernemer Martijn voor de[...]
Welk ene product kies jij?
Wat als je maar één product of dienst hebt om te verkopen?Maakt dat verkopen eenvoudiger of juist lastiger? Noot: hierna[...]
Online pionieren als werknemer en als ondernemer wat werkt beter? – Frank Meeuwsen
Vandaag het gesprek met Frank Meeuwsen. Frank is al zo'n 2 decennia actief in de online industrie. Van het opzetten[...]
Ik vind social media helemaal niet leuk
"Ik vind social media helemaal niet leuk", vertelde ze. Ze had workshops en challenges gevolgd en volgt veel experts op[...]
Deze 2 vragen gebruik je om het omzetplafond te doorbreken
Omzetplafond - het lijkt alsof je niet verder komt dan de omzet die je al een paar jaar hebt. De[...]
Met 30 medewerkers ontspannen ondernemen en groeien – Edwin Vlieg
Vandaag het gesprek met Edwin Vlieg. Edwin is mede-oprichter van het online boekhoudpakket Moneybird. Al 10 jaar bouwt hij samen[...]
Zo krijg je meer klanten
Je krijgt meer klanten…met aandacht. Persoonlijke aandacht is een schaars goed vandaag de dag. Dat we minder aandacht krijgen en[...]
Van mavo diploma naar entrepreneur of the year – Claudia Willemsen
Vandaag het gesprek met Claudia Willemsen. Claudia is oprichter van de succesvolle webwinkel kleertjes.com. Ze is een ervaren ‘selfmade’ ondernemer[...]
Hoe maak je zelfzuchtige keuzes die goed zijn voor een ander
Het lijkt alsof zelfzuchtige keuzes alleen goed voor jezelf zijn, maar zo gebruik ik het niet. Het zijn keuzes waardoor[...]
Van idee naar product in 12 weken – Erwin Blom
Vandaag het gesprek met Erwin Blom. Erwin Blom (1961) is actief als adviseur, strateeg en projectmanager op het gebied van[...]
Mijn belangrijkste keuze
Wat is de belangrijkste keuze die je te maken hebt? Wat je met je tijd doet. Wat doe jij vandaag?[...]
De geheime mix die zorgt voor happy clicks – Anna-Maria Giannattasio
Vandaag het gesprek met Anna-Maria Giannattasio. Anna-Maria is eigenaar van het leukste evenementenbureau van de wereld www.puur.nl @Puur – organiseerde[...]
Waarom ik zonder omzetdoel beter werk lever
Voor 2019 heb ik geen omzetdoel, geen winstdoel, geen doel voor het aantal klanten. Ik heb wel een doel voor[...]
De rijkdom om te kiezen voor wat nu echt moet gebeuren – Herbert van Hoogdalem
Vandaag het gesprek met Herbert van Hoogdalem. Herbert is Business Strateeg, Creative Director & Coach - Hij geeft Merken &[...]
Mijn beste zelfzuchtige beslissingen van 2018
Meer genieten van de dingen die ik heb gedaan is een belangrijk leerpunt van het afgelopen jaar. Vandaar dat ik[...]
Als jij binnenkomt gebeurt er altijd iets – Bas Scholte in ‘t Hoff
Vandaag het gesprek met Bas Scholte in ‘t Hoff.  Creatief ondernemer en oprichter/eigenaar van Home of Happy Brands. Hij werkt[...]
12 dingen die ik heb geleerd uit de gesprekken met ondernemers in 2018
Het afgelopen jaar heb ik veel gesprekken gehad met ondernemers. Er waren weken bij dat ik 12 tot 15 afspraken[...]
Succesvol ondernemen en groeien zonder personeel – Aaltje Vincent
Vandaag het gesprek met Aaltje Vincent. Aaltje is de grondlegger van de succesvolle Jobmarketing 3.0 methode in het solliciteren. Al[...]
De 7 beste podcast afleveringen van 2018
De Erno Hannink Show in 2018 een overzicht van de 7 beste afleveringen. Met de verkoop van zijn bedrijf helpt[...]
Entrepreneurs guide to clearer thinking and getting things done – Mark Green
Vandaag het tweede gesprek met Mark Green. Aflevering 166 was ook met Mark. Ondertussen is zijn boek uit en ook[...]
Meer klanten of meer voor klanten
“Als ondernemer, leider, creator, kunnen we één van de twee strategieën omarmen. We kunnen een bedrijf bouwen met de intentie[...]
Eindelijk iemand die naar mij luistert – Stan Lenssen
Vandaag het gesprek met Stan Lenssen. Stan Lenssen, is een ervaren coach. Hij is door de International Coach Federation gecertificeerd[...]
Niching and price increasing to create a great solo business – Val Geisler
Vandaag het gesprek met Val Geisler. Val Geisler is ridiculously obsessed with email. An Email Marketing Conversion Copywriter and Strategist,[...]
Groeien met je bedrijf door deze inzichten
Diep in mij zitten een aantal gedachten genesteld die ik ongeveer tot mijn vijftiende heb meegekregen. Gedachten over hoe de[...]
Succesvolle ondernemer terwijl ze het eigenlijk niet wilde – Antje Meindersma
Vandaag het gesprek met Antje Meindersma. Antje is CCO en mede-eigenaar van Alledaags en Lightcurb. Ze wil zaken slimmer, leuker[...]
Deel continu het verhaal van jou en je bedrijf, daarom kopen mensen van jou
Het enige programma dat ik regelmatig kijk is The Profit. In dit programma bezoekt ondernemer Marcus Lemonis een bedrijf dat[...]
Klanten aantrekken met persoonlijke berichten in social media – Roos van Vugt
Roos is gek op mensen, technologie en communicatie. Deze passies zijn verenigd in haar baan als Social Media Strateeg bij[...]
Voor de groei van je bedrijf maak je deze twee belangrijke keuzes
Maandagavond 12 november was er een interessante documentaire op TV, Schone Schijn. De inleidende tekst bij deze aflevering: "In Nederland[...]
She sells € 3000 days to clients in her blue ocean – Tarzan Kay
Vandaag het gesprek met Tarzan Kay. Tarzan is conversion copywriter who specializes in launch copy. She also helps freelancers and[...]
Acquire a boss mindset to go beyond 6 figures – Joel Klettke
Vandaag het gesprek met Joel Klettke. Joel is a conversion-focused copywriter and strategist who’s worked and delivered results for clients[...]
Meer resultaat door echt luisteren naar jouw klant – Frans Reichardt
Vandaag het gesprek met Frans Reichardt.   Frans is De Klantenluisteraar. Hij helpt bedrijven te werken aan blije klanten en[...]
Groeien door profit en purpose te combineren – Pieter van Osch
Pieter van Osch heeft ruim dertig jaar internationale ondernemerservaring op het snijvlak van technologie, medewerkers en marketing. Hij is een[...]
Met de miljoenenverkoop van zijn bedrijf helpt hij ondernemers met groei – Kees de Jong
Vandaag het gesprek met Kees de Jong. Kees is ondernemer, investeerder, spreker, mentor en schrijver. Sinds hij samen met zijn[...]
Secret weapon to high performance for entrepreneurs – James Schramko
Vandaag het gesprek met James Schramko. James is based in Sydney Australia and has started, developed and sold multiple successful[...]
Groeien met apps – John Kivit
Vandaag het gesprek met John Kivit. John Kivit is multi-ondernemer en directeur van Shareforce, dé pionier in Nederland op het[...]
Welke gedachten houden je tegen? – Linda Spaanbroek en Angela Mastwijk
Vandaag het gesprek met Linda Spaanbroek en Angela Mastwijk. Linda en Angela zijn bekend van de de podcast “De slagersdochters[...]
Vertrouwen krijgen door doen – Erno Hannink
Vertrouwen krijgen door doen. De volgorde om vertrouwen te krijgen is: Inzet - je bent gedreven om het te laten[...]
Groeien met meer focus en meer rust – Erno Hannink
Hallo en welkom bij aflevering 163 van de Erno Hannink Show. Waar je leert van ondernemers en ondernemende mensen die[...]
Klantbeleving als succesfactor voor groei met een gouden website – Johanna Oosterbaan
De reis van Johanna als ondernemer begon allemaal bij de koop van een boerderij camping. Door gebruik te maken van[...]
How do you do what you really need to do as an entrepreneur – Mark Green
Mark E. Green is a strategic advisor and coach to mid-market CEOs and executive teams worldwide. Driven by a relentless[...]
Succesvol ondernemen vanaf de keukentafel – Madelène Spaan
Vandaag het gesprek met Madelène Spaan. Sinds 16 jaar jaar ondernemer  en eigenaar van &ME eventmarketing. Events, merkactivaties en live communicatie.[...]
Van overleven als solopreneur naar all-in ondernemen – Esther Gons
Vandaag het gesprek met Esther Gons. Esther is founding partner van NEXT Amsterdam, investeert en coached digitale startups en helpt[...]
Social Funnel Case Study #ORCS 54 – Holland Innovative
In deze video een analyse van de social funnel van Holland Innovative. Wat zijn de pluspunten en de kluspunten. Je[...]
Met strategisch netwerken bedrijven helpen met groeien – Ursula van Zantvliet Rozemeijer
Vandaag het gesprek met Ursula van Zantvliet Rozemeijer. Met haar bedrijf MeerBusiness Amsterdam bouwt ze continue aan de strategische netwerken[...]
Social Funnel Case Study #ORCS 52 – Sonnevelt
In deze video een analyse van de social funnel van Sonnevelt. Wat zijn de pluspunten en de kluspunten. Je kunt[...]
6 tips voor ondernemen die ik leerde van het hardlopen
Ik vind het belangrijk en leuk om aan sport te doen naast het ondernemen. Mijn favoriete sport op dit moment[...]
Ben ik wel geschikt om te ondernemen?
Een vraag die af en toe bij me op komt is; "Ben ik wel geschikt om te ondernemen?" Er gaat[...]
Social Funnel Case Study #ORCS 53 – Nobbe Mieras
In deze video een analyse van de social funnel van Nobbe Mieras. Wat zijn de pluspunten en de kluspunten. Je[...]
De meest handige tools voor aandacht met video – Vivian Acquah
Vandaag het gesprek met Vivian Acquah. Vivian is een workplace wellness advocate. Zij helpt organisaties met het gezond, gelukkig en[...]
Sta voor je idealen en trek daarmee jouw ideale klant aan – Jaap Stronks
Vandaag het gesprek met Jaap Stronks. Jaap is eigenaar en directeur van Bolster, een boutique digitaal bureau in Rotterdam dat[...]
Social Funnel Case Study #ORCS 50 – Arpa
In deze video een analyse van de social funnel van Arpa. Wat zijn de pluspunten en de kluspunten. Je kunt[...]

verbeter

je resultaten

Gratis, praktisch en vernieuwend. Vele ondernemers gingen je al voor.

winstgevende elementen online marketing verkoop boekje

 Ontvang mijn masterclass e-mailreeks en download direct mijn gratis boekje.
Start vandaag nog met betere beslissingen en meer vrijheid!

ErnoHannink

Voor mijn business coaching werk ik vanuit het Hanzepand te Doetinchem. Ik werk alleen met persoonlijke ontmoetingen.

Hanzestraat 1, 7006 RH Doetinchem

Bel mij gerust op 0314 393966 of stuur een e-mail naar info@ernohannink.nl om een kennismaking te plannen.

hanzepand doetinchem kantoor
ErnoHannink logo

© 2019 ErnoHannink - Privacyverklaring